Morgonskryt

2011-08-13, kl. 06.00

Lite morgonskryt bara så att ni ser att jag är uppstigen. Och det - steg upp - gjorde jag faktiskt kl. 04.30 - så nu hoppas jag min klockan ställer in sig på det framöver. Fast igår "försov" jag - av misstag - i 4 timmar.

Men sen steg jag upp och fixade till en "mammapaj" - dvs en variant av quiche lorraine - utan pajdeg.

Mest serverhallar i tidningarna idag. Glad över att det verkar gå i lås - men hiskeligt less att läsa om alla turer.

Enda som fick mig att höja på ögonbrynen idag var faktiskt en liten notis där 3 nämndemän kört över domaren - 3-1 alltså. Hur ofta händer sånt? Två ungdomar som var åtalade för misshandel och tvång (om jag minns rätt) mot en jämnårig. Normalt borde det ju vara domaren som har den juridiska kunskapen om bevisen räcker till.

Nu ska jag göra mig färdig för avfärd mot Kalix. Första match 08.45 och den andra kl. 17.00. Så det blir minsann en ful dag. Grattis tlll alla tjejer och killar som heter Kaj - namnsdag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback