Kris i Kapernaum

2011-12-07 Kris i Kapernaum kommer för mig. Fast jag inte ens minns vad den krisen gick ut på? Min går dock ut på att alla kalkyler sprack igår på julbordet. Smörgåsbord och varmrätter gick galant - med måttligt ätande bara av det "göttaste". Men när det kom till efterrätter, fika och godis gick allt över styr. Pajer av alla de slag, cheesekakor och kladdkakor, ris ála malta (nog det enda jag inte smakade), småkakor, knäck, marsipangodis, brända mandlar, ost, kex - jag kunde inte räkna dem alla - men två assietter av sånt till kaffet.

Efter att ha borstat tanden och tvättat handen dunkade jag på soffan - och vaknade 06.29.

Min "kris i kapernaum" innebär att jag inte hinner skriva något här på bloggen. Annat än att jag gläds över att snön ligger kvar - dock oroande ljummet i luften.

Puuhh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback