När katten är borta..

2011-12-22, kl. 06.45

När katten är borta.. sägs det. Men vad sägs om älgen som tillrett sin vila på
Skjutbanevägen.. Påpassligt fotograferat.

Annars har jag lördagskänsla idag - tänkt lördag flera gånger redan. En bra "fredag" igår. Lunch med arbetsutskottet. De bjöds på kinamat från Österns pärla. Själv var jag billig i drift och åt medhavd potatissoppa. För er som ska korrigera matbudgeten efter julen - pengamässigt - kan jag rekommendera hämtmat från Östern pärla. Friterad kyckling och New York kyckling levereras i portioner som garanterat utfordrar 3 personer. Kalorimässigt handlar det dock nog om 30 personer.

Svarttaxi till flyget igår igen. Denna gång kusinen. Såg sen att planet blev 45 minuter försenat till avgång - och 30 minuter sen i ankomst arlanda. Men det funkade säkert med hämtning ändå - Londonplanet hade ju en halvtimme senare ankomst.

Potatisen till röda sillsalladen kokades - men det var nog allt av nytta jag hann med igårkväll. Ja sillen i blöt också förstås Nu står jag inför en stor utmaning. Det har alltid varit far som hackat ihop den - även till mig. Jag vet förstås allt som ska vara med - men i vilka proportioner??

Kallt och härligt idag - igen snö - tyvärr. Det är tillräckligt fint med den vi har - men julmys när det singlar ner stora kalla flingor.

Kuriren toppar i dag med att "Hallen börjar ta form" - skalet till FB-hallen pryder ettan. Mindra "prydnad" - åtminstone för politiken har NSD - som toppar med "Jättemissen" - återigen en misslyckad upphandling i kommunen. Eller "Upphandlingen som seglade iväg" - en ännu bättre rubrik - men för lång för ettan.

Nu bara en minut till adventskalendern - den missar jag aldrig. Tar potatisbunken med mig framör TV:n. Det lär vara årets kortaste dag idag - ljusmässigt. Men det gäller säkert också allt jag tror mig hinna med.

Dock ett grattis till min pappa på Natanael-dagen. Upptäckte i somras att även min "okände" farbror i Norge - Sten - hade Natanael som extra namn. Måste forska om varför. Och grattis också till Jonatan!

Nu till Kurre, Charlie och madam Bovén.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback