En sorgens dag

2011-02-10, kl. 07.00

I går nåddes jag av beskedet att Enar Björkqvist lämnat oss. Oväntat. Träffade honom för ca 10 dagar sedan - lika pigg och alert som vanligt. Talat med honom i telefon ännu senare. En mer osjälvisk människa än Enar har jag inte träffat - ständig omsorg om sina medmänniskor - särskilt de som på ett eller annat sätt slunkit igenom välfärdsnätet. En sorgens dag var det igår precis som det beskrevs i mailet från Älvsbyn.

Det var en kväll för reflektion  igår - svårt att komma till ro - så natten blev något för kort. Trött på morgonen.

Lisa gratuleras idag - elva år - en glädjens dag. Jag kommer framåt eftermiddagen.

Iris har namnsdag - Jens "faster" har namnsdag - faster inom haröronen - en ingift en, Det är inte alla som benämner ingifta så. Men "min farbrors fru" är väl väl krångligt?

Och födelsedagsfester varje dag förstås - i morgon fyller Olle Lindström 75. Grattis i förskott.

Mellan 5 och 15 tusen ton mat kastas i våra skolbespisningar runt om i landet. Vilket kválificerat slöseri.

Inte så insatt i sakfrågan - fjälljakten - men att oppostionen fick ett bomskott kan jag ju glädjas åt ialla fall. Särskilt som sossarnam vänstern och miljöpartiet inneslutit sverigedemokraterna i opponerandet. Och lite av "sverige åt svenskarna" är det ju över det hela. Nyheten toppar båda våra lokaltidningar -
här NSD, Nu också på Nord-Nytt.

Nu får jag pinna på om jag ska vara på jobbet till klockan 09.00. Vad odryg morgonen blir då jag sover lite längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback