I ohäpp

2011-02-12, kl. 08.00

Hugaligen - idag sov jag till halvsju - riktigt i ohäpp. Hade nog glömt att ställa klockan - och när jag vaknade hade jag så ont i kroppen att den vägrade att vända på sig och kolla klockan. Så jag vaknade nog egentligen betydligt tidigare.

Började känna på ordet "ohäpp" - och googlade förstås - men fick motfrågan om jag menade "häpp" - vilket jag förstås inte gjorde. Några bloggare hade använt ordet "ohäpp"  två en skrev att hennes hjärna var i ohäpp. Felanvänt enligt min mening. i "ohäpp" betyder ju att någonting händer som det inte var meningen skulle hända. Eller hur?

Älgpåkörning påminner mig om renen. Kusin Kerstin ringde mig häromdagen till jobbet och sa att hon såg en ren neranför Bärigårn mot Hammarenvägen. Hon undrade om hon möjligen borde ringa polisen. Om du vill bli inburad kan väl det vara lämpligt svarade jag. Men det visade sig faktiskt vara en ren. Polisen tog tacksamt emot tipset och skulle kontakta samebyn. Kan undra hur det gick för den mycket vilsekomna renen?

"Vi har inte mörkat något", säger klubbdirektören för LF-basket efter att det avslöjats att klubben betalat två Thailandsresor till någon funktionär. Plus några flygresor för medföljande. Plus målarfärg. Vi skattebetalare kan faktiskt kräva att en klubb på elitnivå ska ha så pass mycket insikt i skattelagstiftningen att man förstår att man inte kan betala ut sånt skattefritt.

För övrigt tycker jag Skatteverket borde ta ett större ansvar att informera till föreningslivet om gällande regler. I lögre divisioner än LF-basket  handlar om verksamhet som bedrivs idellt. Där kan man inte ha samma krav om insikt i skattelagstiftningen - men insikten behövs. En enkel informationsbroschyr som skickas ut men jämna mellanrum - det byts ju ofta funktionärer också - skulle sitta bra.

Med en blick uti världen kan man nu bara hoppas att det håller i sig och att vägen mot frihet och demokrati går smidigt - Egypten.

Hoppas på lite VM på TV idag - men har dålig koll på utbudet. Skönt igår med Anjas brons - det var henne välunnat som hon kämpat för att komma i form.

Nu startar jag upp med lite röj och dusch. Så får jag se hur dagens ska organiseras.

Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hejsan, ja denna fråga skickas till lite olika bloggar :)



Jag undrar om du har sätt både Sex and the city & vänner och isf vilken tycker du är bäst?

svara i min this or that fråga om du har lust, vore kul att se hur folk resonerar! :)



http://robinhoods.se/2011/february/this-or-that-satc-vs-friends.html#comment

2011-02-12 @ 14:35:33
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback