Lurig

2011-02-08. kl. 06.15

Uppstigen till denna tidag den 8 februari - känner mig "rik" med att bara ha betat av en vecka av denna månad - men den är lurig värre - "28 en allena - alla de övriga 31".

Mina skumma ögon spanade in 8 kallgrader - stämmer också med känslan min korta tidningspromenad.

Daglig dags matas vi med ondska - hur mycket finns det egentligen - och hur mycket ökar den. Och hur ska vi få stopp på eländet. Om jag förstår rätt så är det två olika fall som beskrivs i
Kuriren resp. NSD. Läskigt - svårt att ta till sig att människor kan bete sig så.

För övrigt kan man läsa om hur snabbt det kan gå - förfallet sen sossarn tog över i Boden. Igår kunde vi läsa om den dåliga maten till äldre - och idag är rubriken på NSD "Här ökar brotten - Boden toppar statistik över kriminalitet bland unga". Lite skämtsamt förstås - fast en ledarskribent skulle nog kunna skriva detta på fullt allvar - och då spelar röd eller blå ingen roll.

Vill inte ha både och - men detta kallat Mjölkuddsbrinken MYCKET hellre än att bygga igen den andra vattenspegeln.

Bert ochg Berta har namnsdag. Grattis alla! För min del går tankarna till tant Berta (och Johan) i Ängesbyn. Dom hade aldrig något efternamn och inga egna barn - däremot flera fosterbarn. Och snälla var dom - Johan och Berta. Borde nog ta reda på lite mer runt dom - medan någon minns och kan berätta.

Nu kan jag berätta att denna dag ungefär blir en kopia av gårdagen. Kvar på jobbet - inväntande träningstiden klockan 15. Thomas och jag ska kolla att vidarekopplingen av telefonen funkar. Det kan du veta som ringer till expen - vi har automatisk vidarekoppling till min mobiltelefon efter en viss tid - så ha inte så brått att lägga på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback