Vårvindar friska

2011-01-28, kl. 06.00

Efter en kort natt möttes jag av vårvindar friska när jag srax efter 5 hämtade tidningarna. En koll på termometern visade plus 2 grader. Inget att stå efter - slaskväder - men väl bra att det packar ihop snön lite grann.

Gratulerar Jens svärmor Doris idag - på 60-årsdagen. Och mina fd politiker kollegor Börje Lööw och Karl Petersen som också har födelsedag. Och namnsdag för Kalle också - grattis. När Karl P fyllde 50 år - 1999 - var det en annorlunda tempertur ute - minus 42. Ensam fick jag förträda oppostionen vid uppvaktingen av Karl - alla mina kollegor hade på ett eller annat sätt drabbats av kylan och inte klarat av att ta sig till staden.

För oss som ätit våra blodiga biffar i smyg - lite skämmigt - kommer nu upprättelse. I tidningen Filter kan man läsa att vegmat och sojaproducerade produkter alstrar lika mycket energiåtgång och klimatpåverkan. För att inte tala om den "
Upprättelse för världens kor" som nu äger rum.

I Kuriren finns dock ett reportage om att tyskt fläskkött dumpas i Sverige efter dioxinskandalen. Så det kan finnas skäl att hålla sig till vegmat ett tag till.

På TV hör jag att Läkerol Arenan kommer att ha svårt att klara sig utan alkoholtillstånd - vet inte varför deras tillstånd är ifrågasatt. Hör nu att det inte bara är ifrågasatt - utan rent utav indraget . Kan undra om Luleå hockey kan riskera samma - Luleå hockey har väl dessutom en tidigare varning i bagaget jag minns rätt.

Idag blir det lite förskjuten jobbstart - halvtio - ska skjutsa kompis Birgit till flyget först. Och full rulle lär det bli idag också - månadssiftet närmar sig med deadline för kontrolluppgifter med mera.

Och ikväll ska handbollsmatchen på TV samsas med en 60 årsmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback