Alla dessa män

2011-07-18, kl. 08.00

Avverkade nästan 4 män på raken igår - von Sydow, Trygger, Sandler och halva Ekman. Statsministerböckerna. Var verkligen en dag som gjord att sitta i solen och läsa. Sol, 23 grader och häftigt blåsande så att inga kräk fick fäste. Måste scannra av listan med de 23 statsministrarna - tror att någon ytterligare är oläst?

En sån där ovanlig dag igår - då jag inte rörde min bil.

Efter 7 timmer ute i solen blev det lite innepyssel i väntan på MATCHEN. Bestämde mig för att
hålla på Japan - och det gick ju vägen. Men som alltid då jag fått som jag ville - tyckte jag lite synd om USA - som ju onekligen hade mer av spelet.

"Marknader, marknader - överallt marknader" kan väl vara en bra sammanfattning av dagens lokaltidningar. Räknar man in festivalet typ Flakasand och sporten blir det inte många spaltmillimeter kvar för annat.

Funderar hur jag ska förvalta denna första dag i funtimmersveckan? Vädret är lite ambivalent. Mul med ena minuten tendens till uppklarnande och andra sekunden drar det igen som skulle den efterlängtade regnskuren komma.

Men Fredrik får ett namnsdagsgrattis! Och Kjell i Gammelstan ett STORT GRATTIS på födelsedagen.

Dags att köra igång - har ju som vanligt numer sovit alldeles för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback