Haschtaggning och early adopters

2011-07-13, kl. 08.00

Google+ gör entré och sägs bli en konkurrent till Facebook. Så nu är frågan om jag ska byta eller ha båda? Och så blir jag dagligen inviterad till Netlog som jag inte heller riktigt har koll på. Och Twitter är jag inte heller med i - där ägnar de sig åt haschtaggning. Early adopters också ett nytt uttryck för mig.

Hade en riktigt dålig dag igår - såtillvida att oavsett vad jag gjorde så gjorde jag det långsamt. Med pauser mellan olika moment - och gärna med en kort vila på soffan emellan. Seg vara bara förnamnet. Tog mig iaf samman och åkte och handlade framemot kvällen. Men det höll på att frysa inne det också - plånboken var försvunnen. Chansade dock på att jag glömt den på jobbet - vilket visade sig vara riktigt. Morden i Midsomer avslutade kvällen. Tycker den börjar vara lite seg också?

Känns som om det var väldigt opolitiskt i tdningarna idag - även politiken har tydligen tagit semester. Fast konstigt att skriva om sommar och semester samtidigt som det kommer rapporter om snö i västra fjällen - och i Bolivia!

Det är inte vare sig mord eller villainbrott som ökar i sommar även om man kan tro det av mediarapporteringen - tvärtom så minskar dessa. Alkoholrelaterade förseelser och vårdnadstvister/bortförande av barn ökar. Men tydligen går Luleå emot rikstrenden vad avser villainbrott - åtminstone enligt Kuriren som illustrerar det med ett villainbrott i Sunderbyn - bara några 100 meter från mig. Och mitt på ljusa sommarkvällen - före kl. 21. Så håll koll på grannen - och kolla upp främmande bilar.

Idag ska jag ut med en kompis och bjuda henne på lunch - en sen länge utlovad - men där vi inte kommit till skott. Funderar på att åka till Hägnan - och kolla om Fägnan kan ha någon bra lunch. Sen kan det bli ett kort besök på marknaden i Luleå som gör sin sista dag. Galler för att halstra saltströmmingfisk står på inköpslistan.

Apropå strömming kan jag tipsa om surströmming på Kvantum för 29.90 burken - 475 gr. Tre burkar inköptes - så nu ska det snart bära till. Kommer just på att jag inte köpte potatis - ovan - sånt brukar finnas i landet. Undrar om någon ortens potatis börjat säljas?

Joel och Judit har namnsdag - kom ihåg att gratulera om du känner några sådana. Och kom ihåg fotbollen ikväll - Sverige mot Japan. Hörde att Sveriges framgångar redan satt spår i ökat intresse för tjejer och fotboll. Så vi håller tummarna för en svensk finalplats - och GULD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback