30-13

2011-06-12, kl. 08.00

Nä det är inget sportresulat - utan temperaturfallet. Igår 30 grader varmt och döm om min förvåning när mätare visade 13 idag - och mulet.
Norrmännen ligger fel som vanligt. Och vilken himla tur att jag verkligen fångade de här 2-3 dagarna av sommarvärme!

Vi satt ute i pergolan till efter klockn 22 och det var hur varmt och skönt som helst. Riktig sommarkväll med genuina inslag som mygg.

Inte bara siandet om vädret som är fel - verkar som om något är ur led. Vi har TV-avbrott för 4:e dygnet - och ganska långa sådana. Och det verkar som om ni telefon följer samma mönster. Slår på och slår av med jämna mellanrum. Och tangentena 2,3 och 8,9 blir obrukarbara. Och gårdagens tidningar har inte levererats än, Började tro att det snotts av några glada studenter - men hörde att de blivit utan på Hammaren också.

Fick agera svarttaxi igår igen - Jens och Lars var ut och tränade cykel inför Vätternrundan - och Lars fick dubbelpunka så jag fick skjutsa hem dem.

Inget att skriva om från tidningarna idag - inget hett alls. Men artikeln om myelit oroar - man kan visst drabbas av vad som helst. Och plötsligt blir "sprättet" och domningarna i vänsterarmen inte lika oskyldiga?

Idag ska kusinen och jag åka till Västbacken för garden party, Två fotbollsmatcher ska jag också hinna med. Klockan 12 spelar Sara på Likoarena och kl. 19.00 spelar Lisa i Gammelstad. Så kanske Kerstin och jag ska hinna med ett besök hos farbror Hasse i Alvik. Kerstin är lite nyfiken på hans släktforskning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback