Tropiskt

2011-06-30, kl. 08.00

Så var vi framme på månadens sista dag. Den näst sista var intensiv. Från ett lugnt korsordslösande "bakiväggen" gick färden mot Rutvik och upphämtande av barn mellan 11 och 14 (nästan) - 4 stycken närmare bestämt. Arcusbadet (debut för min del) i tre timmar - återbördande av halva styrkan till Rutvik. På Västbacken inmundigades en härlig middag som Jens svärmor levererade. Fotboll i Älvsbyn kl. 18 - Lisa. Fotboll Likaoarena - Sara. Hem vid 22-tiden.

Sovit till halvsju - inte riktigt nöjd med dessa sena morgnar. Blir lite stressad över att ha missat två timmar av ett väder som är så när tropiskt som möjligt. Nattemperaturen har dock nog doppat under 20 - men inte så mycket.

Glad över de satsnngar som nu ska göras för
reservatet i Gammelstadsviken - men måste ändå undra om detta inte är så nära bestickning som möjligt? Jag borde faktiskt göra ett besök där - senast var många, många år sen - en promenad under ledning av Lennart Wikström där vi så småningom landade på Hägnan.Gammels

Nyheten om Gamelstadsviken toppar Kurirens nättidning i nuläget - medan den mer bestående papperstidningen rubricerar med att Ekfors Kraft försatts i konkurs. Det är inte helt enkelt för oss vanliga Svensson att hänga med i alla dess turer.

Idag avgörs den pinsamma nyheten om att akutkirurgin i Kiruna läggs ned. Extra landstingsfullmäktige kl. 13.00. Det avtal med Kiruna som landstinget haft har nu tjänat sitt syfte att rädda kvar Kent Ögren vid makten - det avtalet är nu inte vatten värt. När ska väljarna lära sig?

Annars är det mest Grekland på nyheterna.

Leif och Elof har namnsdag - grattis alla de många Leif som jag känner. Mer glest med Elof - men grattis ändå.

Idag förväntar jag mig att få spelcheman för Sara och Lisas framfart i PSG - för planering av fredag-söndag. Men först ska torsdagen avnjutas. Bara två hållpunkter så länge - börja med att hänga tvätt. Och så har jag lovat mig själv att det måste bli träning idag. Träningen samordnas med Kerstins besök hos sjukgymnasten vid 13-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback