Överdriven björnskräck?

2011-03-26, kl. 07.00

Så skriver vi 26 mars - Emanueldagen - och min 63:e födelsedag. Och min Sten skulle ha fyllt 80 om inte cancernhade ändat hans liv alldeles för tidigt. Snart 17 år sen. Kan undra hur livet sett ut om detta inte hänt?

På tal om hända - nu har det hänt - det som inte kan hända.
En björn har hållt på att ha ihjäl ett barn. Kan "nissarna" naturvetarna och andra begripa nu då att stammen måste skjutas av. Ett idé tätt intill en populär skidåkningsanläggning. Och nu en skadad björn virrande runt i ett villaområde. Och naturvetarna snackar om att se hur björnen mår och vad de ska göra. SKJUT!!!

Mycket Juholt - både igår och idag. Funderar vad jag tycker och tror om honom egentligen. Utan tvekan är han färgstark och småcharmig. Men vem är kvinnan vid hans sida? En kvinna som har visst äktenskapstycke med Margareta Winberg. Undrar om det är någon "kändis" och att jag borde veta? Expressen avslöjar - hans särbo Åsa Lindgren. Trodde väl nästan det.

Och Kuriren avslöjar ny Luleboaffär - Alpresa när nästan 300 000 kronor. Håhåjaja! Inte länkbar annat än till E-tidningen. Och där jag jag glömt kolla om det är en "levande länk" dvs att det är en annan framsida i morgon?

Mina kollega (eller möjligen fd kollega?) i Blekinge Emanuel Norén ska gratuleras på namnsdagen.

Och apropå gratulationer så hade Bärigårdsvätten lagt en present till mig i trappen. Den tackar vi särskilt för. Susanna Popovas "Överklass" blir bra på Kirunatåget i morgon. Idag ska jag fira min födelsedag med FP-årsmöte i Överkalix. Och kanske få höra lite om familjen Nilssons tre veckor i USA.

Ni andra kan ge er ut och njuta av denna vårvinterlördag.

Kommentarer
Postat av: moster Gunilla



Grattis Ylva, Sture ringer senare!

2011-03-26 @ 12:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback