Tåget väntar inte

2011-03-27, kl. 07.00

Har klarat tidsomställningen - ställde fram klockan redan vid 19-tiden - och gick till sängs lagomt då vi skulle släcka alla lampor. Noterade att "rörelsens" folkhögskola minsann inte levde som de lär?

Hade tänkt mig att stiga upp klockan fyra - men valde sex istället. Nu får vi se om det blir stressigt att hinna med tåget. Känner en barnslig förväntan inför att åka tåg idag. Inte så ofta - men nu bär det iväg mot Kiruna. Har ett antal timmar mellan ankomst och mötet - så pass många att jag borde klara av förväntade (?) SJ-förseningar.

Apropå släcka lyset var det snällt av Luleå att inte släcka ner
för Skellefteå. Men nu kan det bli ännu mer nervigt på Coop Arena i eftermiddag.

Idag har jag inte en aning om vem som har namnsdag - men grattis iaf. Men jag vet att Anita i Gäv le fyller 70. JÄTTESTORT GRATTIS! På nostalgifronten dyker det upp minnen från Paris - 20 år sen vi firade där.

Nu börjar jag bli nervös för att inte hinna med tåget - börjar lida av gamlingssyndromet att vara ute i god tid. Om uppkopplingen funkar så kanske det blir en blogghälsning från tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback