Thoracolumbala

2011-03-23, kl. 07.00

Det var den vurpan det - när jag trattade på rumpan utanför garaget på Sunderbyvägen. Nysnö på blankis. Och där satt jag utan att veta hur och varför. Med blodsmak i munnen, blixtrar i ögonen och en tappad anda. Kotkropparna Th12 och L1 komprimerade till 50% av det normala. Även Th8 lätt komprimerad. Ökad kyfos i thoracolumbala övergången.

Resultatet av min röntgen av bröstryggen. Och att kotkompressionerna tillkommit sedan 2007 stämmer bra med!
Men  plus 1,5 cm - träning ger resultat. Och mer finns att göra. I morgon ska min sjukgymnast få studera utlåtandet och föreslå/förändra träningen.

Och önskat resultat i både
hockey och basket. 

Och från TV:n hör jag galningen från Libyen. Måtte den rösten tystna snart.

Och inom bantningsvärlden svänger det igen - nu börjar tydligen fettvännerna på rätt - experterna ändrar sig. Men det har de ju alltid gjort i den världen. Lagomt är nog bäst även här.

Men hur jag nu svängt till det så är min tid ute - måtte ha soskat på ovanligt mycket den här morgonen. Nu blir det till att ligga i för att komma i tid till jobbet. Utan att stressa upp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback