Vända på kuttingen

2011-03-30, kl. 06.15

Så vänder vi på kuttingen då - och ser saker på ett annat sätt. Dvs vi börjar morgonen med det positiva -
att LF- basket vann igår.  Och Luleå hockey må vara i brygga - men har allt att vinna på torsdag. Tänk vilken rysare om det står 3-3 inför lördagens match. Och vinnare blev Ylva Strutz - eftersom båda tillhör mina favoritlag.

Ständig sol ger förvisso öken - men inte kul för Thailandsturisterna att det regnat hela veckan. NSD toppar med den nyheten.

Kurirens "etta" är om en ren som lemlästats efter hetsjakt med skoter. Vad skulle man göra med förövaren om man fick chansen?

Och i Övertorneå är "Piteå Politrukverkstad" på "löpet" dvs på Ekfors fastighet. Bilden av Maud Olofsson som "energijuntans minister" har fått lämna plats för Peter Roslund. Fast Maud kanske finns kvar på gaveln. Undrar vilka skyltregler det finns i Övertorneå?

Urban Ahlins uttalande om att "den svenska insatsen är inte meningslös" bekräftar ju det Jan Björklund säger - uppgörelsen blev en halvmesyr. Man behöver inte följa Libyen nyheterna mycket för att begripa att allt måste göras för att skydda civilbefolkningen. Inte minst händelsen med den kvinnliga advokaten som våldtagits av Khadaffis styrkor och som sen fördes bort till ett okänt öde. Undrar varför den nyheten inte återges i tidningarna - källa radion igår?

Holger och Holmfrid har namnsdag - grattis.

Nu ska jag hinna med att göra ett inlägg på Facebook. Enligt den här artikeln kan jag bli olycklig då - om jag
ser att mina vänner gjort en statusuppdatering och kan förväntas ha ett perfektare liv än jag själv. För så känsliga personer blir livet inte lätt - och avund tillhör dödssynderna.

För övrigt börjar jag tro att vi har snö kvar till påsk - trots att den är sen i år. Minus 16 idag - och inget smältvatten inom synhåll.

Träningsfri dag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback