Soluppgång

2011-05-22, kl, 08.00

Solen gick upp idag också - trots spådom om dess undergång. Om nu inte
vulkanutbrottet på Island är början? Och i Bryssel är det ett ohyggligt åskoväder enligt färska uppgifter på Facebook. Även här var naturens krafter lynniga - det svängde mellan sol och blåst regn snabbt som ögat.

Idag flödar dock solen rikligt över Bärigårn och strålarna ljummade tom lite när jag hämtade in DN. Kroppen är tung idag efter Kretsloppet. Det var en tung promenad - ryggen sa i från redan på första kilometern. Bet ihop och tog mig runt iaf. Skönt att känna att det inte är flåset som felar.

Inte bara naturen som visar upp oroligheter - knivdåd nu igen i centrala stan. Undrar hur vi har det med polisnärvaron där? Har till och med blivitExpressen nyhet!

Särskilt oroligt verkar det inte ha varit när miljöpartiet valde sina nya språkrör. Romson vann - tror de ser en Wetterstrand kopia  henne - för annars förefaller Valtersson i mina ögon vara en mer kompetent politiker.

Kopplingen vulkanutbrottet ovan och jordens undergång var min alldeles egna - men jag ser att de i Aftonbladet gjort samma koppling.

Apropå Aftonbladet så kör de stenhårt med kungaskandalen. TV4  kritiseras av andra medier för att de inte visar bilderna. Själv skulle jag vilja ha ett datum på nyheten - NÄR är bilderna tagna och NÄR har kontakten med de kriminella elementen skett? Mycket profit i detta - någon har planerat att ge ut en bok 2013 - och då lägga upp en sajt där de ska ta betalt för att visa bilderna. Och Aftonbladet lägger ut spektakulära rburiker och med PLUS skylt och hoppas att "hyenor" betalar.

Lämnar nu internet för att ta tillvara den här dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback