Oskötsam

2011-11-20, kl. 07.45

Känner mig nästan lite oskötsam idag - möttes av en lapp i trappen om att tidningen - DN - redan var inhämtad. Ovanligt att Kerstin är uppe så tidigt - och att jag numer ligger så länge. Fast söndagar brukar det ju vara sovmorgon till klockan 6 - så bara lite översovning.

Luleå hockey skötte sig inte riktigt heller - förlust i
sudden mot HV71 - inte Skellefteå som jag skrev igår. Förledd av sonen som skrev på FB om att vi skulle gå om Skellefteå i tabellen. Fast efter att ha kollat Kuriren trodde jag att alla poängen var förlorade - så en liten vinst blev det för mig.

Förefaller som om Malmö är "huvudstad" vad avser skötsamhet - tycker det är rapporter om våld och elände dagligdags. Misstänkt bomb mot polishuset igår - bomb mot bostadsområde idag.

Naturen sköter sig ju inte riktigt heller. Ingen snö - än. Moderna tomtar kör väl snöskoter - och hur ska det funka i år. Nya löften om snö i Expressen - men norra norrland är ju ett vitt (dock inte snövitt) begrepp. Denna rapport från SMHI är lika diffus om vilka som kan begåvas med snö.

Det snöröjningen sparar i budgeten lär väl gå åt till att förse Johan Olsson & co med bra underlag. Tittar med längtan på snöslingorna. Kul med segern för Johan Olsson igår - och idag ser jag framemot stafetterna.

Aftonbladet går i spinn över att arbetslösa tvingas jobba gratis i Sverige - samtidigt står det klart av artikeln att man menar ungdomar som får a-kassa. Alltså får de betalt för sitt arbete. Visst - jag kan också gå i spinn över hur FAS 3 utnyttjats - men principen om motprestation - både för A-kassa och socialbidrag tycker jag är helt rätt. SÄRSKILT när det gäller ungdomar. Hälften jobb och hälften organiserad hjälp till arbetssökeri är väl en bra mix?

Här hemma går adventsstädet vidare - nya gardiner i 2 rum - i det tredje väntar jag på leverans från Jotex. Ska smyga fram några adventsstjärnor och stakar idag - och vette rackarna om jag inte frångår mina principer och tjuvtänder någon - mörkret måste bekämpas.

Den som har namnsdag idag gratuleras - fast jag inte vet vem ännu?

Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback