En strikt vvv

2011-10-30, kl. 07.15

Oktober månad nalkas sitt slut - men än viktigare är att en strikt vvv snart är till ända. Vvv - viktväktar vecka. Igår käkade jag mumsmums som lördagsgodis - 4 st - från veckobonusen - 49 propointspoäng. Har bara nyttjat 17 av dem - och resten måste förbrukas idag - annars förfaller de. Men jag måste inte.

Annars inte mycket att orda om från Bärigårdsfronten - igårkväll fick jag telefonsamtal från Stockholm - för mig okänt nummer som jag dissade i förvissning om att det var någon försäljare. Dock har jag i efterhand kommit på att det var från Värmdö - så jag får ringa upp idag och meddela att allt är väl.

Vintertiden - normaltid - är äntligen här men inte hjälpte det mina yviga sovvanor - som ni ser på tidsangivelsen ovan. Måste sluta med att vila middag - det håller mig dessutom uppe sent på kvällen så jag hinner ta del av alla nyheter - allt på nättidningarna känns som gårdagens nyheter så här på morgonkvisten.

Snö över demonstranterna på Wall Street kan väl bli än mätare på hur uthålliga de är. Lite avundsjuk kan jag bli när jag tittar ut över mörkret här.

Och jag är beredd - på snö - igår tog jag en sväng till Boden - och Boten - och inhandlade ett par vinterkängor. Hade jag vetat det jag vet nu så hade det inte blivit Boden. Ombyggnad vid systembolaget och galleians 2-års jubileum gjorde bristen på parkeringsplatser akut!

Lite bekymrad blir jag när polisen efterlyser spårsnö för att få fast inbrottstjuvarna som härjar i Luleå. Eftersom mönstret brukar vara att de blir slut på inbrotten när snön fallit. Lite bättre självförtroende hos polisen eferlyses!

Att Annie Löf har Gudryn Schyman som förebild får mig att haja till även andra gången jag läser nyheten. Det framgår inte riktigt i vilket avseende.

Elsa och Isabella har namnsdag idag - grattis. Så måste väl även Isabell få räknas - grattis till kusinbarnet Grönborg.

Idag blir en hemmadag igen - ska börja med att ta reda på kläderna jag tvättade igår. Sen ger det sig säkert med sysselsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback