Mjölnarens Irene

2011-10-22, kl. 08.00

Tänk idag lyckades jag - iaf till hälften - hinna lyssna till Da Capo. Drog mig till halvsju - men kom av någon outgrundlig anledning ihåg att slå igång radion. Belönades med en låt av Sickan Karlsson och så Mjölnarens Irene med sångare jag inte kommer ihåg. Vilka nostalgikänslor och minnen om far och mors gamla 78-varvare som forfarande ligger nedpackade någonstans i huset.

Glädjeämne från igår -
barnläkaren friades. Min intitution har hela processens gång sagt mig att det måste bli så.

Och apropå läkare så gratulerar jag Kuriren idag som gjort avslöjanden om läkaren med sexköpsmail vilka ledde till att han äntligen fick sparken från VLL. Man kan ju verkligen undra om man kan lita på socialstyrelsen?

När jag hämtade länken till läkaren fick jag två tråkiga nyheter som inte fanns i papperstidningen - två villainbrott och tre män som misshandlat en kvinna.

Rökfritt ska det bli vid entréer i kommunägda fastigheter bland annat stadshuset. Kan vara konstatera att kommunens kvarnar mal långsamt. Stadshusentrén aktualiserade jag redan för säkert 10 år sen. Här ligger ju faktiskt landstinget långt före - infördes vid SuS redan från början.

Och apropå kvarnar så finns den en del som inte mal alls. Iaf som vi ska tro Östmans svidande vidräkning med moderaterna i Norrbotten i allmänhet och Mattias Karlsson i synnerhet. Jag är nog benägen att hålla med och tyvärr är det väl så att det är lite så och så numera med de undantag som Östman nämner - Boden.

Med anledningen av rubriken om att 4-åringen i Ljungby levde i misär så undrar jag vad upplösningen på detta blir? Enligt vad jag hört/läst tidigare så har familjen flyttat massor med gånger - mellan olika kommuner. Och någon överföring av gjorda utredningar har inte skett. Förvånar mig inte alls - revirgränserna inom kommunen är nog stelbenta - hur ska det då inte vara mellan kommuner.

I helgen ska jag vara helledig - efter engagemang 3 helger i rad är jag nästan beordrad till det. Skulle kunnat vara på SV-stämma i Boden - men "friskrivit" mig. Och med knappt några dåliga samveten för saker som borde varit gjorda ska jag njuta. Börjar med att åka ut vill Västbacken om någon timme. Basket i Antnäs klockan 12.

En sak till; nu får landstinget i Norrbotten ge sig - har lagt ut direktiv till vårdcenralerna att läkarna ska inventera patienternas levnadsmönster - oavsett vad vi söker för. Kan bara hålla med de läkare som skrivit dagens debattartikel. Tyvärr inte utlagd än - men Kurirens debattsida.

Marita och Marika har namnsdag, grattis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback