Uppvaknande

2011-10-02, kl. 07.30

Har vaknat efter en mer än 12-timmar sovsejour. Inte var det meningen - jag skulle vila en stund - la mig vid 17-tiden och vaknade vid 6-tiden. Förvisso hade jag några nära-vaken-tillstånd under resans gång - men tanken på att stiga upp försvann omedelbart. Förkylningen kräver sitt - var och är lite tung i huvudet också - och med en tryck känsla i öronen.

Nåväl - det går väl över den här gången också. Jag blir ju aldrig riktigt sjuk - dvs ingen feber - och nu är det massor med år sen senast de drabbade mig.

En riktigt trevlig helg i Älvsbyn med trevliga och duktiga folkpartister. Imponerad av våra fem ombud som med mycket kort tid till förfogande gått igenom ca 600 sidor landsmöteshandlingar så att de kunde föredra dem på ett pedagogiskt sätt. Mycket bra och kloka diskussioner i ett varmt, glatt och vänligt klimat. Som politik borde vara oftare.

Trist nyhet på lördag morgon - om
Tumbas bortgång. En barndomens idol - och den som tillsammans med Rolle Stoltz och Lasse Björn gjorde Djurgården till ett av mna favoritlag. Djurgården har fortfarande lite av mitt hockeyhjärta - så när Luleå förlorade igår tröstar jag mig med seger för Djurgården - och Skellefteå.

Trist också att det inte klarnar runt Tomas Johanssons försvinnande. Så förtvivlat tragiskt för familj. släkt och vänner att leva med denna ovisshet. Och föralldel för oss andra också. Polisen jobbar nu med uteslutningsmetoden - och kan bara hoppas att de snart kan dyka och se om cykeln finns på Råneälvens botten.

Inte mycket mer att skriva om - trots en dags uppehåll. Nu ska jag läsa gårdagens papperstidningar - få se om jag hittar något där som drar igång adrenalinet. Läste på E-kopian på nätet - men det blir ju ändå inte samma sak. Ska bli spännande att se vad Anders Ingvarssons (NSD) löfte om att de ny börjar satsning på dygnet runt på nätet.

Hemmajobb blir det idag - få se om jag också åker in till jobbet och packar ur bilen. Skönt att börja med en "blank" måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback