Vardagslunk

2011-10-17, kl. 06.00

Åter i selen. Sen hemkomst igårkväll - 22.30. Kändes som en lyx att få ta den vanliga promenaden - 62 steg - till brevlådan och hämta in tidningarna.

Men så becksvart det är ute. Visst längtar vi efter snö nu? Läste på Facebook om regn i Kiruna - är det slut snö där nu?

Ska inte ge mig på någon summering av landsmötet - känns övermäkigt efter 3 långa och intensiva dagar. Och så är det så fiffigt att man faktiskt kan se landsmötet i repris på hemsidan -
http://www.folkpartiet.se/. Om ni inte hinner med annat - så se och hör iaf Jan Björklunds inledningstal. Så förstår ni varför ni är folkpartister - eller borde bli det! Och så kan ni kolla in våra norrbottniska representanter som gjorde många och bra inlägg!!

Verkar vara något vajsing med TV:n på morgonen. Signaturen för morgonnyheterna startade - men kom av sig. Nu rullar bara dagens meny för ettan?

Inte några upphetsande nyheter i lokaltidningarna. Villainbrott, fyller, misshandel och bilolyckor - varav en med tragisk utgång - första nyhet i NSD. Till raden av vanliga nyheter kan läggas mitträckspåkörningar. Undrar om det finns någon statistik på det? Och varför de händer? Kuriren toppar med att Storheden ska bli ännu större.

Inte något ont som inte har något gott med sig kan Morgan Johansson nog konstatera. Inte hade jag klickat på länken till artikeln om förbud mot MC-västar - om det inte varit för att Morgan blivit känd i "Juholtaffären". I sak håller jag med Kurirens ledarskribent - västförbud kan jämföras med att bekämpa bankrån med förbud mot strumpbyxor.

Får nöja mig med ett kort inlägg idag - blommor som ser vissna ut och högar av tidningar och kläder väntar på åtgärd plus att jag längtar till jobbet för att hugga in på högarna där.

Men grattis till kompis Birgit som fyller idag. Nästa år blir det stor fest! Skickar också en födelsedagshälsning till vår eu-parlamentariker Cecilia Wikström - grattis. Tänker förstås också på kusin Eva - som lämnade oss alldeles för tidigt - hon skulle firat sin 60-årsdag idag.

Nu njuter vi av dagen!!


Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Ja landsmötet kunde man se på kunskaps kanalen jag är mycket nöjd med att social liberalismen åter kom och stod i focus.Men lika "stört förb....d blev jag på drog liberalisterna mest då (LUF) om en förälder som är förmyndare för sitt barn säger att det är okej att testa mitt barn så är det de som ska gälla.

Nästan ingen gymnasie elev är myndig och då är det förmyndarens beslut som gäller rent juridiskt och har man inget att dölja så är det nog inte fråga om någon grövre kränkning.Kan man genom tester hålla de unga borta från att bli narkomaner så är varje vunnen elev bra för hela vårt samhälle.

2011-10-17 @ 13:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback