AA

2011-09-07, kl. 06.30

Den är användbar - AA-bönen:

 "Gud ge mig Sinnesro
att Acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan.
och Förstånd att inse skillnaden."

Hur kan jag låta Telias mobila bredband sätta dagens agenda - irritation. Gårdagen slutade med att Telia meddelade "inget nät" - och morgonen började likaledes. Och jag blir STÖRD!

Annars var det en bra dag igår - jobb, träning, några ärenden - innan jag återvände till "fadershuset" - och där fick jag träffa Ingemar Tillberg - mor och fars närmaste granne. Det var han som var rörmokaren - vilket jag visste förstås. Han tyckte också det var tomt - när Yngve och Marianne inte finns mer. Och tant Lilly bjöd på namnsdagskaffe - undrar om jag kommer att göra så delikata bakverk när jag är 87 - knappast. Dock nöjde jag mig med att känna doften och titta på underverken. Nöjd över mig avhållsamhet!

Hann inte med så mycket mer än att
se på fotboll sen - dock tyckte jag det var en trälig första halvlek där sverige pressade på men inte lyckades göra mål. Slog över till Hübinette programmet - vars namn jag glömt trots den massiva marknadsföringen. Intressant att se den förvandling i framtoning som Juholt genomgått - stajlad till både kropp och psyke? Och Lindholm utgjorde en patetisk figur - har man ertappats med fingrarna i syltburken - dvs med kokainrester i kroppen - får man stå för det. Han vill inte diskutera hur det kom dit - av hänsyn till sin familj som han inte vill dra ut i offentligheten - samtidigt "viker" han ut sig hos Karin. En Karin som inte heller ställde de rätta frågorna.

Patetiskt börjar det vara också att man inte griper Khadaffi - hur kan det vara möjligt att han kan hålla på att förflytta sig - nästan under TV-sändning - men ingen hittar honom. Känns inte bra att han ska gå lös.

Känns verkligen inte bra heller med rapporterna från socialtjänsten i Boden. "Bundna, nypta och sextrakasserade". Det går inte att försonas med tanken och vetskapen om att detta trots allt är marginella händelser i den stora mängden omsorg som ges. Men blir ändå glad när jag ser att syskonen Lindfors ger Dagens ros (NSD) för den omvårdnad deras mamma fick på Ingridshem. Uppenbarligen lika nöjd med det "hemmet" som jag var.

Eftersom jag har björnfobi så tar jag gärna till mig alla skrönor om björnars farlighet - men denna om att björnen skulle ha jagat katten ända in mot altandörren köper jag inte. Enda "beviset" är en sönderslagen altandörr - och att ägaren hört att en kvinna sett björn i närheten. Dessutom har Leif Lindmark sagt till mig att björnen den här tiden - då de laddar för idet - mest äter bär och inte är så begiven på proteiner. Men det kanske är en skröna också?

Nu hinner jag inte reflektera mera - dagen ska köras igång. Det blir jobb och träning idag också. Möjligen borde jag gå till Lindgrens och prova ett par läckra svarta långbyxor som jag sett där. Och så får jag inte glömma att lämna bilen till Bosses före klockan 17. Blev skräckslagen när det dök upp en skiftnyckel i displayen - men det var bara besked om att det var dags att ställa in sig för service.

Sköt nu om den här dagen - den kommer inte igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback