Omsomningsmorgon

2011-09-04, kl. 08.30

Idag har jag haft en riktig omsomningsmorgon - en planerad sådan. En timme i taget har jag flyttat fram alarmet - och först 07.30 var jag mogen att stiga upp.

Fysiskt trött efter en härlig fotbollsdag igår. Fyra fotbollsmatcher. Först 2 matcher - en Sara- och en Lisamatch - sen ett break för surströmming. Mannerströms romströmming - helt delikat - med Lindqvist mandelpotatis från Sangis. Oj vad vi njöt - mormor Doris och jag. Våra kära barnbarn valde att stanna på Likoarenan. Om det var för att kompisarna drog eller för att strömmingen avskräckte kan vi bara gissa. Kanske båda i en kombination.

Efter surströmmingen var det dax för fotboll igen - slutet av matchen Alvik-Kiruna - som stod 1-1 när vi kom. Men som slutade med 2-1 vinst för Alvik. Fotbollsdagen avslutades med Saramatch - där Alviks F97/98 fick inhösta en förlust mot Munksund med 6-0.

Dagen innehöll också tre andra favoriter - hamburgare, våffla med grädde och sylt och lotteri. Vann en avancerad vinkorksöppnare som genast donerades till Anke.

Politiken och politiker verkar ha tagit det lugnt i helgen - inget som hetsar upp mig. Bara
en och annan av "avarterna" som varit i farten. Såna här händelser med SD:are - rätt vanligt förekommande - verkar ju inte sätta några större spår i opinionssiffrorna för SD. Men de blir spännande att se om händelserna i Norge satt mer än tillfälliga spår  - längtar nästan efter någon fler opinionsmätning.


Och vädret passar mig idag också - testat med hämtning av Kerstins DN. Mulet men inte kyligt. Tänker att jag nog inte varit missnöjd med vädret en enda gång sen i påskas. Men så gör DN också denna summering av Lulevädret.

Idag ska jag ägna mig åt inre tjänst - städa upp både här och där. Några saker jag inte ska missa är Olssons tresteg. Jag gillar inte grenen i sig - men unnar av hela mitt hjärta en framgång för Christian. Det blir en lite tur hemifrån - måste spela om Keno - som faktiskt gick ut redan den 1/9. Har missat två dragningar - och det var med viss skräck jag kollade resultaten för dessa - 5 kronor i utebliven vinst kan jag stå ut med. Ska hämta lite handlingar på jobbet också - som jag glömde i fredags.

Och en förhoppningsvis bra dag ska sluta med att jag kommer ihåg att lyssna till Da Capo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback