Vilda planer!

2012-04-30, kl. 21.15

Fe, fel, fel - det är fortfarande 29:e. Men jag skriver i förebyggande syfte.

Har vilda planer för morgonen - upp tidigt som rackarn - vara på "tippen" kl. 07.00. Därefter direkt till gymmet. Uppsvettad så kör jag trappstädningen på partiet - vår tur denna gång. Och så duschning - för att vara hel, ren och effektiv när Thomas dyker upp. Slutputsning av kommande helgs konferens och årsmöte.

Så - måhända blir det inget bloggande i morgonbitti - om det nu inte hänt något riktigt revolutionerande.

Dagen idag har varit lika underbar som gårdagen var. Idag kom jag iväg på promenad 09.30. Och två timmar ägnade jag åt att ta mig runt kläppen plus hammaren. Jag vet - inget särskilt högt tempo - men jag blev faktiskt "häftad" två gånger á ett antal minuter plus att jag saktade på stegen så fort jag hade godasolen i nyllet. Och plus att jag stannade och tittade/lyssnade på fågellivet. Såg sädesärlan idag - flera stycken.

För övrigt undrar jag om kommunen har tillstånd för snöupplaget man lagt på ängarna här nedanför?

Säkert något jag är förbannad åt - som jag glömt just nu. Men får väl återkomma. I morgon är min tidigare reservnamnsdag - Mariana. Såg för övrigt att min goda vän Kerstin Hübinette skrivet att "Ture, tyko och Mariana ska sommaren dana". Kan inte riktig bestämma mig för om jag hört den förr - eller om jag ska misstänka att det är en modern konstruktion? Någon? Men eftersom Ture och Tyko varit så ljuvliga så kör vi på det!

Ha en fortsatt skön kväll - Da Capo på 4:an - radio. Njutbart. Lev och må i morgon också - utifall vi inte hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback