All PR?

2012-08-09, kl. 07.00
 
Första nyhet kl. 06.00 i Rapport och bland det första 06.30 - all PR är verkligen inte god PR. Först blev jag sur och tänkte ska de surra om SSU Norrbotten igen - låt det utredas ifred - men nu minsann var det en ytterligare härva - nu SSU-Piteå.. Kan förklara varför jag såg Peter Roslund skymta förbi i en Nordnyttsändning. 2004-2010 både på distrikt och nu också i Piteå. Så spyless jag blir på girirheteten!!
 
Bra dag igår - bokförings på jobbet - gör mig alltid på gott humör att få både debet och kredit att stämma liksom saldon. Och sen blev det träning. Morgonen började annars med att när jag lämnade huset kikade ned på mina fötter, brast ut i gapskratt och kände mig som Pippi Långstrump - hade satt stödbandaget på fel fot!! Vilket väl bara betyder att nu kan ingen återhållsamhets skyllas på fotskadan.
 
Satt och åt middag - Viktväktar lasagne - när Lisa ringde och undrade om jag skulle på Saras fotbolls match - jag som inte ens visste om den. Men jodå - och det behövde jag ju inte ångra - seger mot LSK med 9-0. Somnade sen i "OS-bädden" framför TV:n.
 
Kall morgon - har inte ens vågat kolla in tempen - men säkert under 10. Höstigt känns det. Fortfarande lite svårt att komma ur bingen - men idag blev det iaf kl 05.00 - godkänt.Tidningarna hämtade och lästa.
 
Undrar hur det kan komma sig att båda tidningarna samtidigt kommit på att det ska skriva om posttraumatisk stress som bland annat drabbar våra utlandssoldater. Kollar och ser att det är olika journalister - men hinner inte kolla andra detaljer. Men förmodlingen är det väl något som presenterats  centralt.
 
Inget speciellt annars i tidningarna - ledarsida om risken för  en korrumperad transportnäring - i NSD - och i Kuriren handlar det om Vitryssland.
 
Roland har namnsdag idag - grattis alla!
 
Nu ska jag ta mig ytterligare steg mot jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback