Mardröm

2012-08-27, kl. 06.30
 
"Blixtar träffade passagerarplan" - läskigt att läsa om trots att jag redan hört det på TV. Undrar om jag någonsin mer skulle våga sätta mig i ett plan om jag hade varit med här? I fredags när jag åkte hem var det riktigt mörka åskmoln över Arlanda - det blev ett ovanligt skakigt lyft men det var allt.
 
Tillhör de som tycker att man ska respektera även regler och lagar man inte gillar om de tillkommit i demokratik ordning. Och så är det väl förstås med jaktlagstiftningen. Men nog måste jag ändå få undra om man inte silar mygg och sväljer "björnar" mär man ägnar kraft åt att utreda huruvida björnen sköts i självförsvar eller ej. Visst är det trots allt björnjakt och visst är det så att det brukar vara problem att nå upp till kvoten? Är väl dock lite färgad av min "björnnoja" för läser man artikeln så verkar han inteha rätt att jaga överhuvudtaget.
 
Bråttom framåt - men en återblick på söndagen säger att jag jobbade ett antal timmar. Den här veckan ska jag bara vara i tjänst måndag och tisdag. Sen kommer morbror Sture och han åker inte förrän fredagkväll. Trevligt ska det bli.
 
Åter till tidningarna så får jag läsa NSD:s rubrik flera gånger - och får ändå inte ordningen på den. Vad är "sexvärt" krom - kan ana att det är någon fackterm - men konstigt att använda i rubriken. Kurirens huvudnyhet är att "Handelsrallyt tappar farten" - om att allt färre gör av med sina pengar i Luleås butiker.
 
Å andra sidan kompenserar Säpo med att göra av med massor av pengar - 5.3 miljoner på en fest för 1000 anställda! Det är lite svårt att hålla på linjen att inte bli upprörd - dvs att inte utgå från att allt som skrivs är sant. Men här verkar det ha begåtts alla fel som är möjliga att göra.  Och så kommer bilden framför en  med insamling till yllesockar åt Kirunapoliserna som inte hade råd med vettiga vinterskor.
 
Rolf och Raoul har namnsdag - grattis. Och lilla Rose-Marie som jobbade hos oss för "hundra år sen" fyller 49 - fatta att lilltjejen ska över på "döhalvan" nästa år. Och idag skickar vi iväg Göran Larsson dit - 50 år. Jättegrattis båda två. Och förstås alla ni som heter Rolf och Raoul - grattis på namnsdagen.
 
Och nu ska jag fokusera på jobb. Gäller nu att skriva att-göra-listor - både för jobbet och privatlivet. Mycket som ska klaras av på dagarna två - och hur jag ska få in träning övergår för närvarande mitt förstånd. Men det reder sig kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback