Natofobi

2012-08-29, kl. 06.00
 
Uppe i tid idag - till och med hunnit göra ett par försök att få igång vår utebelysning - trixar med styrningen.
 
Och SJ kan man lita på - morbrors tåg verkar vara i tid 07.33 vid Sunderby sjukhus.
 
Och en himla rolig ledarsida i Kuriren idag - Tobjörn Lidberg kliande sig i huvudet medan Olle Lindström söker något i mappskåpet. Nästan så man tror att bilden är arrangerad. Overkligt bra illustration till budskapet i ledaren. Och overkligt är det ju också att kommunledningen i Boden minsann tror sig kunna spara 30 miljoner genom att förbjuda alternativ inom hemtjänsten. Och detta trots att den egna förvaltningen räknat ut att den alternativa hemtjänsten kostar 38 kronor mindre per timme. Men stackars gamlingar i Boden - vad månde bliva.
 
Ett litet roligt "stick" också - om Leif Wikmans mjuklandning - koppling till SSU - ja kanske där han lärt sig!!
 
Någonstans läste jag också om flummiga vänster aktivister med natofobi. Bättre kund jag inte sagt det själv - om Ofog.
 
Nu ska jag ägna mig åt morbror i dagarna tre - kan måhända gå ut över bloggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback