GOD JUL

2012-12-24, kl. 08.00 och så har Eva namsndag idag - grattis.
 
Och läget är under kontroll - med ålderns rätt har jag slutat julstressa, Gårdagen ägnades åt matlagning, Och matsmakning. Första julmusten inmundigades,
 
Går väl aldrig att undvika den där sista kompletterande inhandlingen. Gruvade mig storligen - drog ut på det - och landade på Kvantum först efter kl. 19. Och de var minsann bästa planeringen - nästan folktomt i affären - och ändå inte uthandlat i diskarna.
 
Sen kvällen tillbringades framför TV:n i sällskap med pepparkakor, Stilton, korsord och Svensson, Svensson.
 
Tidningarna inhämtade och lästa. Tråkig nyhet - om villabrand i Nikkala med två döda - toppar båda tidningarna. Annars är det lite smått och gott - inget som väcker starka känslor.
 
Kändes lite bistert när jag var ut - och - 28 noteras fotfarande. Men det är ju bara förnamnet mot vad kompis Birgit har i Murjek - - 40 enligt TV-nyheterna - som meddelar att norrgående tåg ställs in.
 
Nu stänger jag här för idag. En riktigt GOD JUL tillönskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback