Olycksfritt

2012-12-09, kl. 07.00...
 
...och dagens namn är Anna. Grattis Grönlund Krantz och alla andra. Och så kommer vi väl alla ihåg att nu ska julskinkan läggas i saltlake för att hinna bli färdig till jul?
 
Här är det en sagolikt mysigmorgon. Ett par centimeter nysnö har lagt - jämt och fint. Mörkt och stilla ute. Och här har jag tänt det andra ljuset också.
 
Intensiv dag igår - 1,5 basketmatch i Antnäs innan jag åkte hem till Berigårn och hämtade kusinen. Julfika på expen med trevliga folkpartister. Och skumtomtar - mums. Pepparkakshjärtan med ädelost - mums, mums. Tror dock att jag klarade propointsramen - då jag somnade rätt tidigt - ovaggad.
 
Vandrat runt på nättidningarna - olycksfritt ser det ut att ha varit - iaf i närområdet. Om jag nu inte ska räkna in Luleå hockeys poängförlust i Ö-vik. 
 
Idag blir det Hantverksmässa. Västergård på Folkhögskolan. Liten och behändig mässa som jag orkar runt utan att få panik.
 
Sen levererar jag kusinen till Björkskatan och utställning på Kvinnobiblioteker. Själv ska jag göra ett pass på jobbet - handlingar till måndagens styrelsemöte. Känns lite ovant att gå in och jobba en söndag - och inser att det gjorde jag ständigt under många, många år. Söndag var bl a nästan alltid vikt för kommunpolitiken. Och nu är jag hellledig nästan alla helger - pensionärstillvaro.
 
Fö ihöstade vi en del idrottsframgångar igår - Jönsson och Ingemarsdotter på pallen - vilket jag missade. Såg Bryggman och Myhrer komma 5 resp. 4 - missade dock Bryggmans första åk - där han åkte med en stav.
 
Njut nu av andra advent - och kanske några idrottsliga framgångar - bland annat skidskytte tror jag det är idag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback