Vad är väl ett blogginlägg...

2012-12-16, kl. 08.30 - och idag
har Assar namnsdag. Spontant kommer Backlund, Rönnlund och Lindbäck för mig. Men grattis ALLA ni som heter så och har namsdag idag.
 
Vad är väl ett blogginlägg.. eller snarare ett uteblivet/sent sådant mot att skotta snö i en och en halvtimme. Från klockan  6 - hade sovmorgon till klockan halv dito. Vår herre han är fiffig han - borde anlitas för att lösa arbetslösheten. När han inte hinner med att vräka ner tillräckligt mycket - så ser han till att det blåser och lägger sig på nya ställen. Egentligen hade jag kunnat börja om när jag ansåg mig klar.
 
Gårdagen gick i basketens tecken. Flyttkörningarna med tjejerna blev inställda pga av dåligt väder och dåligt väglag - spårigt och snöigt. Men till Norra Örnässkolan tog jag mig - med nöd och näppe - till match kl. 09.30. Därefter lite inhandling och besiktning av inflyttningen på Timmermansgatan 48. Och så åkte vi till mera basket - kl. 15.30 - Saras lag vann med 54 mot 26 över Gladan. En förkyld Sara satt dock på hejaklacksbänken med mig och Lisa.
 
Härligt med en panna köttsoppa i trappen vid hemkomsten. Sparat den till idag. Kompenserade gårdagkvällen med att äta Hugossons goaste salami och dricka rödvin med och hos Kerstin.
 
Och dagen idag har som sagt inletts med snöskottning - förstår om en och annan tycker det är perverst - men jag har njutit. Kan inte annat göra i den här miljön - med granen och tomten på häbarsbron - vem fler än jag har tomten som "förman" vid snöskottning? Ha - bilden hamnade högst upp - men vad gör väl det.
 
Apropå perverst så kan jag inte riktigt avgöra vad som är perversast idag - om Anders Eklunds självbild eller SD:s rekordsiffror i Sifo.
 
Håller mig här hemma idag - uppstädning. Och så blir det basket med Sara i Boden i eftermiddag. Kan undra om det är på anrika Hildursborg? Där jag en gång i världen tog domarkort i basket.
 
Ha en bra tredje advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback