Nätt översovning

2012-02-06, kl. 6.30

Gjorde en nätt och elegant översovning idag. Klockan var 05.25 då jag vaknade till - fattade faktiskt inte att det gått exakt en timme sen jag kollade första gången. Kände i kroppen att jag haft en behaglig dröm - men mindes förstås inte vad. Efter att ha läst Kurirens horoskop förstår jag att det bara var ett "förspel" till en romantik som ska erfaras mig idag.

Helgen har varit lat och bra. Men känns kort. Kanske för att jag var och jobbade ihop flexkontot igår - 4 timmar faktiskt så nu har det nog gått ihop med lite råge. Skönt att veta var man står när det drar igång idag. Och så jag hinner gå till Viktväktarna. Tyvärr tror jag att det blir första bakslaget igår - mycket skötsamt i 6 av dagarna - men 7:an blev ett riktigt "tuppjuck" - med chilicheese, GI-burgare med mera, med mera.

Rena blidvädret idag - bara minus 25. Extremt tunna tidningar idag - kändes det som - en kombination av det fysiska och innehållet. Kuriren toppar med att "Luleås arenor är trånga och slitna". Skogsvallens läktare sägs vara 50 år gamla - men nog tror jag att det klarar de "anstormningar" av publik som är fn. Det är mycket annat som är slitet inom Luleå kommun - inte minst inom mjuka sektorerna.

Kuriren har fö ledaren på det temat - om fördyringen av Pontushallen. Men jag tycker han låter ansvariga komma lite lätt undan. Den lättsinnighet som präglade kommentarerna från ansvariga borde ha motiverat mer "gift i pennan".

Att centerns roll inte är lika självklar idag kan jag väl hålla med Mathias Bred om. Men att försöka förlöjliga att centern har en öppen process där allmänheten inbjuds att lämna synpunkter känns omotiverad. Tror inte heller att centern alls är först med det. Och jag är övertygad om att centern - likt media på "tycka-till-sidor" - kan sortera bort både sd:are, kommunister och 14-åringar - om nu det senare är nödvändigt?

NSD toppar med "vår gamla vän SJ" - dock är det en annan artikel i papperstidningen. Om drömresan till Jokkmokksmarknad som stannade i Luleå - i kyla och utan mat.

Idag skickar jag namnsdagsgrattis till Doris och Dorotea. Jens får komma ihåg att ringa svärmor!

Nu ska jag förberedas för jobb och träning. De senare "skaver" lite - har inte blivit max där inte. Men idag blir det ett rejält pass. Och ikväll är det basket - mot Vråken på Tunaskolan.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback