Ursäkta, "Bubbe"

2012-01-25, kl. 06.30

Dagens datum gladde - lönedag idag - det hade jag missat i tankarna. Och Paul och Pål har namnsdag - grattis. Ett särskilt grattis till Paul Ranner i Vittangi!

Får annars backa bak till igår - eller möjligen till och med i förrgår - och be Bengt-Urban på PT om ursäkt. Det var inte han som skrivit den fåniga mytbildande ledaren om Juholt. Utan Lena Sandin. Tydligen publicerad i flera s-tidningar - dekret från Sveavägen?

I den mån jag inte skrivit det så var måndagen också bra - minus 1,2 kg vid invägningen. Fick 22 gilla kommentarer på det på FB. Hur man nu ska tolka det?

Vad tusan - jag vacklar mellan om det är tisdag eller onsdag idag - men kommer till klarhet. Blev ingen träning igår - lite lätt illamående och orolig i magen. Troligen bara "tron segrar" - eftersom Thomas var drabbad i måndags. För efter en middagsvila igår mår jag hur bra som helst. Och behöver tydligen mycket sömn fn - för idag känner jag mig riktigt utvilad.
 
Och idag får jag i Kurirens horoskop veta att jag är på väg att radikalt ändra mitt liv - och att jag ska lita på det jag känner och våga ta steget. Kan undra vad det innebär? Inte skolka från dagens träning iaf.

Hör på TV - regionala nyheter - om hur eländig äldreomsorgen är i Piteå. Gamlingarna får inte ens duscha en gång i veckan och att aktivera gamlingarna har avskaffats för länge sen. Vad jag förstår har till exempel Ingridshem i Gammelstad tom mindre bemanning än många andra boenden - och där fanns inte mycket att klaga på. Det kanske inte bara handlar om antalet händer - och huvuden - utan om hur man använder dem? Märkligt att inga jämförelser görs - annat än statistiska nummer om att bemanningen ökat med 0,8 i Piteå - utav vad är döljt i dunkel.

Noterar också - vi Nord-Nytt - att Luleå har en ny politisk ledning. Ingrid Nordberg uttalar sig om kommunens inställning till graffitti - en inställning som går på tvärsan med polisens - vilket om jag minns rätt är en kommunstyrelsefråga. I Kuriren igår uttalade sig Omar Jakobsson om tomträtter - vilket väl knappast hör till kulturen.
"Gammelmedia" är väl inte på FB så att det vet att båda ordinarie kommunalråden är på vift!

Snabba ryck ska det bli från Sveavägen - Thomas och jag har en mindre vadslagning. Jag tror att vi får ett namn på en tf på fredag och att det sen blir extra kongress. Thomas håller på att det tar ett par tre veckor - och blir en som sitter till nästa kongress. Den som lever får se!

Nu har jag suttit här och bubblat så jag glömt om det var något intressant i dagens lokaltidningar. Möjligen att det är andra dagen å rad som ledarsidan inte skriver om s-krisen?

Idag blir det jobb som vanligt - med inslag av en revision för Afasiföreningen. Träning på eftermiddagen. Och ikväll får jag besök av en kompis. Hur jag ska få in en middagsvila är höljt i dunkel - det också.

Ha en bra lönedag - och kom ihåg att den ska räcka hela månaden - lönen alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback