Främmande "binge"

2012-06-27, kl. 08.00
 
Har vaknat upp i en främmande "binge" denna morgon. På Västbacken - fast "bingen" lär inte vara helt okänd - kommer visst från mig - Sunderbyvägen 23.
 
Har sovit till klockan 6 - så tog jag bilen och hämtade tidningarna - för att inte skrämma vare sig dagisbarn eller naturen med en gammal tant i särk.
 
Här hamnade jag efter att ha hämtat Sara vid tåget - från Kiruna. Som bara var 5 minuter sent! Före det hade jag varit och sett fotbollsmatch med Lisa - med ett resultat som fick mig att hela tiden köra mantrat - det är vitkigare att kämpa väl än att vinna.
 
Idag börjar jag med att gratulera Jonna nere på Äppelblomsväsgen i Värmdö - födelsedag. Kram. Och Christina Lundh ute på Hertsön - också födelsedag. Hipp, hipp, hurra.
 
Kusinbarnet Selma i Bollnäs - namnsdag. Hennes namnsdagskompis heter Fingal om jag minns rätt. Känner nog bara Martin Ljungs "Fingal Olsson" - han som rörde på sig.
 
Nu ska det bli några timmars ideellt röj på jobbet.
 
Ha en bra onsdag - jessus vad dagarna jagar iväg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback