"U-båtar"

2012-06-05. kl. 06.00

Det fanns en tid då misstänkta u--båtar på svenskt territoriium var så vanligt att vi brukade skämta om att vi hoppades ingen ut-båt skulle gå på grund och stjäla allt mediautrymme då vi hade inbjudit till presskonferens.

Idag ska det minst till en "u-båt" för att en nyhet ska få plats på min blogg. Det är nämligen så att "svarttaxin" fått en beställning denna morgon. Hämtning av Lisa på Västbacken fvb till tandläkaren och sen åter till Alvik. Halvåtta redan ska hämtning ske och förhoppningsvis ska jag hinna till jobbet till klockan 9. Trots allt är jag 64 och har fortfarande aldrig åkt fast för fortkörning!

Dagen igår var toppen - avslutades med att lyssna till en vänsterpartist - Britt Fält - som berättade om kulturarven vid Swensbylidja. Föregått förstås av en dos liberalism framfört av Nina Lundström. Och före det hade jag fått min älskade murikka grillade hamburgare.

Idag gratulerar vi Bo - tillönskar er alla med morbror Sture i topp en fin namnsdag. Östman, Hultin och Jakobsson kan också känna sig särskilt "utpekade".

På återhörande senast i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback