Fortsatt firande

2012-03-27, kl. 07.00

Tusen tack för alla grattishälsningar under gårdagen - via FB, blogg, sms och personligen. Ogillar egentligen - blir normalt nästan smått generad över uppvaktningar - men små glada tillrop över sociala medier är som lagomt - och väcker så många minnen av personer jag haft förmånen att träffa i livet.

Gladaste hälsningen igår från en nära vän - med ett personligt mail - som verkar ha vunnit seger över cancern. Bara så underbart - förgyllde hela dagen.

Inte dumt heller att bli hågkommen med trisslotter igår på ett trevligt årsmöte i Överkalix. Ska förvalta vinsten - 25 kronor - så att den förökar sig. Och vad taggade dom var - folkpartisterna i Överkalix - bådar gott inför 2014.

Idag fortsätter firandet för andra. Anita i Gävle - Stens syster. Minner om en av de trevligaste resor jag gjort - till Paris för 21 år sen. Jens kompis Ronny - 43 idag. Och hade inte han hetat Ronny och varit vår granne 1970 så hade Jens hetat Ronny - vilket var arbetsnamnet första tiden då vi kommit hem från BB.

Lyssnade på fullmäktige från Luleå igår - värt att "fira" att de mina - denna gång via Thomas och Ylva - var klockrena i sitt oppononerande. Festligt att kommunalrådet tom tog mig som exempel på hur illa de betedde sig. Humlor sätter sig inte på vissnande blommor - också ett talande exempel om hur kommunledningen ser på äldreomsorgen - som diskuterades. Nä - det är klart - humlor söker sig säkert hellre till likörglasen i "brännvinslogerna" som kommunalrådet vill satsa pengar på!!

Finaste bilden igår -
kronprinsessan - med dotter Estelle.

Är jag arg på något idag då? Nja - men något besviken över moderaternas agerande. Dels i fullmäktige - hur i fridens namn kan moderaterna släppa fram den ofinansierade ombyggnaden av Pontushallen?? Vad var det nu Anders Josefsson gick till val på - först en rejäl satsning på skolan....
Sen blir det förstås intressant att se hur moderaterna agerar i regionbildningsfrågan. Den ihåliga argumentationen i gårdagens ledare i Kuriren håller inte. Det kanske till och med skulle vara till fördel för sjukvården om landstinget blir ett regionfullmäktige som också måste ta hänsyn till den regionala utvecklingen. Och visst har vi fortfarande en vision om att byta ledningen i landstinget?

Måste väl tänka på annat än firande nu också. Har varit en alltför hektisk tid sista veckorna. Så nu mjukstartar jag idag och försöker göra allt lite långsamt. Men till klockan 9 ska jag vara på jobbet. Efter lunch blir det träning - och sen frammot middagstid ska jag och Eva göra en liten revision av Brf Tigern. Sen ska det bli en vilsam kväll framför TV:n.


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Dagens artikel i NSD där Kommunal uttalar sig efter mötet på Fyren säger en hel del om hur mycket värt Karl Petersens svar är. Om jag vore honom skulle jag inte känna mig speciellt bekväm.



Det känns bra i dag, vi har försökt göra det rätta sett inte minst ur det så oerhört viktiga patientperspektivet.



Att Karl Petersen liknar mig med dig min stjärna tar jag som en komplimang...skratt



Puss och kram!

2012-03-27 @ 20:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback