Goda nyheter

2012-03-21, kl. 07.00

Känns som om jag fått en dos med goda nyheter denna morgon.
Skellefteå gick vidare i slutspelet - och lovar att knäcka det andra AIK - Solna AIK - som är ett hockeylag som jag är helt nollställd inför. Härligt att få hålla på Skellefteå igen!!

Hejar på sossarna idag också - stoppar nya fotolagen - till för att skydda maktens damer och herrar. Visst - det finns mängder av publicerade "övertramp" - men lagstiftning är absolut ingen bra väg framåt. Fast dom klarar väl inte att stoppa det? Alliansregeringen tänker i strid mot lagrådet och med hjälp av Sverigedemokraterna driva igen den? Men hallå - hör vi inte att varningsklockorna tjuter!!

Varningsklockorna tjuter från TV:n just nu också - Sverige i topp med hudcancer - och solningen tros vara boven. Så försöker man stjäla det guldkornet från mig också! Som om det inte vore nog med att dessa bestars utbredning kraftigt har begränsat min livskvalitet - ingen bärplockning på Sunderbyskogen längre - knappt man törs ned på Näset - där var dom för några år sen. Undrar just vad det var för fel på balansen i naturen under 50 och 60-talet då det inte fanns en enda björn på skogen?

Nå en återblick på tisdag - bra dag med jobb och träning. Hem och vände och sen basket i Antnäs - spännande match mot Brooklyn och en knapp förlust - tyvärr.

Om det är något jag vill förbjuda efter gårdagen är det folk som tränar men använder mest energi att stå och tjattra med sin träningskompis - högt - mycket högt - störande högt! Och så föräldrar som hela tiden tjatar på sina barn - högt - mycket högt - störande högt - under det att de försöker fylla varukorgen på Kvantum.

Apropå varukorgar så gillar jag ledaren i Kuriren idag - har mått illa över det slarvigt använda uttrycket om barnfattigdom. Det finns ett reellt problem som är värt att ta på allvar - men risken är att man inte gör det då problemet inte beskrivs på ett sakligt sätt. Tänker alltid på en numera avliden partikamrat som varje gång hon såg Sparbankens uträkning om vad en barnfamilj behövde för inkomster för att klara sig konstaterade att enligt detta så borde bara 2 av hennes 5 barn ha överlevt. Det handlar också om hur man förvaltar sina tillgångar - apropå att titta i varukorgar!

Idag ska jag stå till tjänst med råd och tröst - enligt horoskopet i NSD. Enligt Kuriren håller någon ögonen på mig - jag måste bevisa hur duktig jag (egentligen) är. Lika bra att köra igång!

Grattis först till Bengt som stiger fram i ensamt majestät - grattis på namnsdagen. Och stort grattis till sektledaren i Arjeplog - Alf - som fyller år idag. Kram.

Hoppas på en effektiv förmiddag så jag kan tro mig att köra genom en träning i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback