Pärlor för svinen

2912.03-09, kl. 08.00

Idag ska jag inte kasta några pärlor för svinen - utan satsa energin där den gör nytta. Goda råd i dagens horoskop i Kuriren. Fast då återstår att kunna skilja agnarna från vete.

Om träning är bra - och det var ju en stor nyhet igår att så är fallet - så var det väl en bra dag igår. Gjorde veckans andra träning.

Apopå gårdagen så skrev jag ju om rektorstillsättningen på Sunderby Folkhögskola. Och att man inte kunnat läsa om den i NSD. Så blev jag bönhörd idag
med den här artikeln. Skönt - vill gärna se att NSD inte tar partipolitisk hänsyn på nyhetsplats. Rätt nöjd med det sett i ett historiskt perspektiv.

Idag är jag särskilt nöjd med ledaren i Kuriren - vars uppmaning till är: Snälla politiker i Norrbotten; sälj inte varor och tjänster, sälj de kommunala bolagen.

Nöjd också med att sjuksköterskorna som utan anledning varit in i en patientjournal nu polisanmäls. Märkligt att fackets representant kan tycka att reglerna är otydliga. Har man inget med patienten att göra ska man inte rota i ´journalen. Och gör man det ändå ska man ha ett kännbart straff. Det finns stor anledning att lyfta vikten att respektera sekretessen - både inom kommunerna och landstingen.

Nöjd och glad också för att Ola Schenström svarar om tårtförbundet på dagis - insändare i Kuriren. Och med precis samma argument som jag skrev här på bloggen. Låt föräldrar, barn och personal lösa frågan. Och så bekräftar han att det inte är belagt att man får diabetes av att äta socker.

Det är alrig för sent att lära gamla hundar att sitta - inte heller gamla Strutzar. Känner att jag håller på att svänga i frågan om "röda havet". Nu har jag väl inte samma åsikt som Per Granlund om vad som ska byggas där - men jag börjar nog hålla med om att det inte är något "hav" utan oftast en lite smutsig pöl. Om det inte finns några ekologiska (kan man uttrycka det så?) skäl att hålla det öppet så kanske det kan finnas något lämpligt att bygga där. Dagens insändare i NSD - som inte är länkbar än -tyvärr. Några partikamrater iaf som hurrar för min omsvängning?

Hurrar för vi för Torbjörn idag - och Torleif. Ett extra hurra för Bo Torbjörn som var den som skrivit artikeln om rektorstillsättningen.

Lite ofattbart att det är fredag - nu igen. Men nu tar jag tag i den dagen. Den har alla förutsättningar att bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback