"Sista chansen"

2012-03-16, kl. 07.00

Lyste mot mig - som i neon - men i alla fall guldskrift på mörkblå bakgrund - Sista chansen. Rått och brutalt knosade jag ihop det den här gången också - erbjudandet från Postkodlotteriet. Lille speldjävulen finns ju in mig - men vet inte varför just Postkodlotteriet kommit på svarta listan?

Kanske forskning på bananflugor kan ge svaret även på detta. Måste ju erkänna att rubriken
"Bananflugor som nekas sex häver i sig alkohol" fick mig att återigen undra om man får forska om vad f-n som helst. Men kan man komma ett enda steg närmare lösningen på missbruksproblematiken så är det värt allt.

Tränade igår - fast i detta slutna sällskap kan jag väl erkänna att det inte blev fullt 3 km på bandet - fick ett stort behov av att gå och "pudra näsan" - så det fick bli det det hade blivit. Sen övergick jag till mina redskap.

Hemma tidigt och hade räknat ut att ta fram solstolen för att kombinera en middagsvila med att njuta i solen. Dock drog mulet in - och det blev till att vila på soffan. Länge och skönt - dock inte hela kvällen. Men sen vaknade jag vid 2-tiden och av någon förunderlig anledning klev jag upp och kunde spana in att tidningsbilen kom. Jo jag hämtade tidningarna - läset dem som hastigast och kröp ned och sov några timmar till sen. Lite för länge - faktiskt.

Jag tror att det som drev upp mig var tankara på planet som man inte hittat än. Har just sett och hört senaste nytt från Nikkaloukta - inte så hoppfulla nyheter. Det försvunna planet dominerar ettorna på båda tidningarna.

Annars är starkaste minnet från tidningsläsandet - det är ju faktiskt mer än 4 timmar sen jag läste dem - Kurirens ledare. Lena Tjäder har lyckats läsa in sexistiska trakasserier i ordet "lammkött" - och det är säkert möjligt. Tänker iaf bara att det är tur att hon aldrig träffade "kioskjohn" - han som  sålde gelehallonen med benämningen "jungfrubröst" - och dessutom bjöd på ett kluckande skratt till. Ledaren passar också på att reprisera landstingsledmoten Simon Fors "revolutionära" uttalanden - samlade är de värda att sprida - som motgift mot allt vänsterflum. Intressant i sammanhanget är ju också att Simon Fors lämnat - tvingats lämna? - alla landstingsuppdrag. Frågan är om han nu ostörd får planera för sin revolution hemma i Pajala?

Ska vara kompledig idag - men kommer väl ha expen som bas för både den ena och andra "expeditionen". Lite bankärenden bland annat. Svarttaxi förstås - först Jens till flyget och sen sen eftermiddag Lotta till Västbacken.

Fö anser jag att rapporter bör kvalitetssäkras. Just nu presenteras en rapport om tvillingars riskbeteende contra de som inte är tvillingar. Hur seriös är den rapporten? Verkar som vem som helst kan skriva ihop något, kalla det rapport - och hux flux blir det högsta sanning. Jmf gärna moderaternas "Rädda norrland" som kom igår.

Nya dagboksnoteringar i morgon - rapport (häpp!!) från en ledig dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback