Västerås - här kommer dom!

2012-03-08, kl. 06.30

Sent igårkväll fick jag onsdagens glada nyhet - ingen strejk för Norwegian till helgen. Åtta fp:are från Norrbotten kan nu lugn packa sina weekensväskor för deltagande vid kommunala riksmötet i Västerås. Och jag kan ägna tid åt annat än att försöka ordna alternativa resor. Så Västerås - här kommer dom!

Blev en lång och intensiv dag igår. Hela tiden nya arbetsuppgifter - så att- göra-listan kvarstår. Skönt med inbesparad tid enligt ovan. Igår blev det också extraknäck med "svarttaxin" - hemskjutsning av svärdottern från jobbet .inkluderande upphämtning av en sjukt barnbarn från mormodern i Sunderbyn. Belönades med middag hos "gammelfastrarna" - där äldst är 90+ - men piggare än pigg.

Gårdagens mest överraskande nyhet - Fredrik och Filippa separerar. Första tanke - historiskt - en svensk statsminister separerar - men fick genast mothugg av Expressen som hävdar att både
Carl Bildt och Göran Persson gjort detsamma. Minnet är mycket bra - men kort.

Skop hamnade helt i skymundan för andra nyheter. Alliansen leder fortfarande med 2,2 procentenheter. Men räknar
man bort KD så är det inte så enligt artikeln. Men i rimlighetens namn bör man väl då räkna bort MP och V också - någon blocksamhörighet med S är väl svår att hitta idag? Märkligt att de 3 fortfarande räknas som ett block.

NSD firar internationella kvinnodagen med en specialbilaga om hockeyns slutspel. Något man också låter dominera ettan. Har redan ironiskt uppmärksammats på FB - där någon konstaterat att detta i någon mån kan "förlåtas" då bilagan sägs innehålla den bästa krönikan ever - av Marianne Vnuk. Nyfiken blir jag.

Får idag oväntat stöd från polisen om mina teorier om fullmånens påverkan. Många märkliga samtal till polisen - knutna till fullmånen. Varför skulle det då vara så konstigt om man sover sämre då fullmånen lyser. Dock har denna magiska kraft lämnat mig - numer sover jag oavsett spikmatta eller fullmåne!

Idag gratulerar vi Siv som har namnsdag. Bekräftar att ju kortare namn desto större möjlighet att du får fira ensam, Varför!

Och så uppmärksammar jag förstås att det är internationella kvinnodagen. Grattis alla män - att vi finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback