Vitpudrat

2012-03-30, kl. 06.00

Möttes av en vitpudrad Bärigård när jag var efter tidningarna. Så rent och fint och faktiskt minus 6 grader. Och Expressen - som tydligen har rubrikfärg kvar efter Tolgfors - skriver att vi ska glömma vårkänslorna för nu blir det snö från norr till söder. Men det har då
inget stöd hos norrmännen.

För övrigt ska jag från och med idag övergå till att stava "Berigårn" - just så - även om ä-varianten bättre stämmer med talspråket så för det tankarna fel. Bästa Anita i Gävle har adresserat mig på Kråkbärsvägen vilket inte är riktigt rätt - men posten klarar det så kortet kom fram iaf - tack, tack.

Har lovat på facebook att jag inte ska slå någon på käften idag. Föranlett av att horoskopet i Kuriren  uppmanar mig att inte låtsas höra somligt. Och skulle jag ändå råka höra så ska jag inte besvara oförskämdheter med dumma tilltag.

Om det var ett dumt tilltag eller ej- Tolgfors avgång - får väl framtiden utvisa. En tam ledare men med en fyndig rubrik "En mina för mycket" - såg faktiskt presskonferensen - och ogillade hans "utnyttjande" av sina barn - oavsett deras påstådda reaktioner är sanna eller ej. Och tamheten präglar ju sossarna också i den här soppan - ganska naturligt eftersom de var dom som skrev på ursprungsavtalet. Och i linje med det så har ledarsidan i NSD bara en liten underledare "Patron ur för Tolgfors".

I jakten på ledarlänkarna (som kom först efter klockan 6) så fann jag denna glädjande nyhet från igår - om Malmfältsflyget. Undrar vad intresseanmälan innebär. Att vara med och investera? Eller enkät om man kommer att nyttja det?

Mycket mer jag skulle behöva skriva om - men idag ska jag få besök av barnbarnet Lisa - och hon kommer med mor sin redan vid halvåttatiden till expen.

Om socialnämndens ordförande i Boden borde vi tala och skriva - hoppas ni följer denna lokala såpa!! Där han hotar att ta  bort personalen från demensboendet - men gör en pudel idag - och tar dessutom den beryktade timeouten.

Men gratulera kusinbarnet Gabriel i Koskullskulle - det hinner jag. 12 år idag. Grattis, grattis!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback