"Läsåret" slut

2012-05-06, kl. 09.00

Ja så är jag hemma från Kalix - med råge. Kom ju igår eftermiddag förstås. Trots hot om snö och dåligt före så gick det galant. Men väl hemm här började snön vräka ner och nu har vi väl en halvdecimeter. Men det är några tiondelsgrader plus så det må väl vända.

Har varit och fyllt på lite frön i automaten som fortfarande hänger samt lagt ut lite under äppelträdet och körsbärsträdet. Med påföljd att jag inte får något gjort - hänger bara över diskbänken och fascineras över fågellivet.

Nere på ängen stod ett spovpar och såg frågande ut. Ser nu att de tagit skydd under en björk.

"Läsåret" slut - ungefär så kan det väl beskrivas när vi avverkat länsförbundets årsmöte. Det har ju föregåtts av att alla lokalaavdelningar gjort samma resa dvs redovisat föregående års verksamhet och i bästa fall fått ansvarsfrihet - vilket alla fått även denna säsong.

Mycket trevligt har vi haft - halva gänget ungefär kom upp redan fredag och vi hann avverka lite kommunalpolitik på fredagkväll och lite partiprogramsarbete på lördag morgon innan övriga ombud kom.

Verkar inte som om det hänt särskilt mycket eller så har jag kanske inte hunnit scanna av nättidningarna riktigt än. Hörde via djungeltelegrafen att det inte varit lika lugnt på moderatstämman som hos oss. Nägra veteraner lär ha blivit utröstade ur styrelsen - mot valberedningens förslag om ryktet talar sanningen. Får väl kanske anledning att återkomma till det - det kommer väl i papperstidningen åtminstone.

Nu återgår jag till fågelskådningen - om jag inte tar en tripp ned i idet till det slutar snöa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback