Samma genre

2012-05-28, kl. 07.00

Har länge retat mig på Aftonbladets plustjänster - men inte riktigt vetat hur jag skulle utttrycka det. Men när jag läser om
Nordeas (och andra banker också) sätt att lura sina kunder tänker jag bara; ni är minsann i samma genre ni båda. Notera att Aftonbladets plustjänster alltid handlar om områden där det finns människor som gör i princip vad som helst för att nå resultat - bantning tex. För vem kan motstå chansen att gå från degig mage till stenhård mage?

Och vilken fantastisk dag jag hade igår. Det var pirrigt inför att möta personer jag inte sett på 50 år. Tur nog kom Gretha först - så jag hade någon att hänga i arm med.

Först blev jag besviken att bara ca 30 av ca 140 hade hörsammat inbjudan. Men efter 3 timmar som inte alls räckte till för alla samtal så undrade jag hur det sett ut - och hörts - om alla hade kommit. Och Ove från Sunderbyn var medföljande och fotade. Så vi har producerat ett andra gruppfoto "konfirmation" - som ni väl ska få se så småningom.

En fin gudstjänst under ledning av min favoritpräst Rikard Marklund. Som talade på temat om rätten att bara vara - och bara vara människa - och respekteras för det. För att göra en riktigt kort sammanfattning.

Och så direkt hem och dressa om lite för vidarebefordran till Boden Arena. En lyxig arena - så lyxig att man inte haft råd med ett rejält matchur. Till slut såg vi något som skulle likna det - ur funktion tydligen och placerad på ett ställe så de flesta får vrida nacken av sig. Förlust för tjejerna men farmors allmänbildning att ha besökt Boden Arena blev bytet av detta.

Var lite mulet och svalt när jag hämtade tidningarna men nu smeker solen det gröna gräset på Bärigårn. Blir nog vädermässigt en bra dag idag.

NSD toppar med en till artikel i serien "Pengarna &  Vården" - en kvinna i Arjeplog som medicinförgiftats. I det här fallet ett stafettläkargissel - men tyvärr troligen alltför vanligt i övrigt också.

Kurirens ettannyhet handlar om en kvinna som kämpar för sin handikappade dotter - och kommunen vägrar hjälpa.

Idag hissar vi flagg för Ingeborg och Borghild - grattis.

Och flaggan i topp även för mig - som enligt Kurirens horoskop blir en populär person idag. Men ett snabbt beslut kan stå mig dyrt - tur jag är varnad.

Och kul att Luleå och Norrbotten kommer på kartan i dag i TV - buddisterna i Norrbotten har firat sin Vesakhögtid.
Och just nu ett inslag på TV från den festen i Kyrkans Hus i Luleå.

Nu måste jag köra igång vardagen. Ha en bra måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback