Frostig, hackig och tuppig!

2012-11-06. kl. 06.30
 
En dag som denna - 6 november - är som för alltid inritad på hårddisken - Gustav Adolf dagen. Tänker föstås först på en av de sista verkliga orginalen i kommunfullmäktige - GA Selberg. Ett grattis till honom i hans himmel! Annars är det väl inte många som döps till Gustav Adolf i modern tid. Blir nästan nyfiken på slå på www.ratsit.se. I avdelningen onödigt letande kan jag konstatera att de två sista är födda år 1995.
 
Bra dag igår - mest nöjd över att jag kom till träning. Det var en hård kamp med latsmasken - han (för det är väl en han?). Jag var bitvis helt i underläga men lyckades resa mig på nio - och det blev en ordinär träning på en timma. Men så lyxade jag till mig med en kväll under yllepläden läsande boken "Vad mina döttrar bör veta". Utgångspunkten en dagbok skriven av en kvinna dödsjuk i cancer. Ganska banal historier - men fantastiska personbeskrivningar - tyckte mig känna dättrarna  Jennifer, Lisa, Amanda och Hannah in på bara skinner innan jag läst färdigt. Något onödigt läsning för en som inte begåvats med någon dotter kanske.
 
En skön kväll dock. Omsomning på morgonen irriterar mig. Friskt ute - möttes av en frostig bil som påminde om en gammal frysbox ej avfrostad på många år.
 
TV gick i bakgrunden när jag låg och läste igårkväll. Blev lite orolig över den kvinnliga metereologen som knappt fick fram vad hon ville säga. Det var en minst sagt hackig prognos.Funderade om hon drabbats av någon tioattack. Visade sig dock ha en helt naturlig förklaring.
 
Tidningarna var tunna idag också. NSD toppar med en miljöskandal i Övertorneå. Medan Kuriren kommer med det positiva budskapet - åtminstone för boende på Hertsön och Mjölkudden - att vårdcentralerna blir kvar. Irriterar mig dock på att det alltid pratas om de pengar som landstinget "förlorar" till privata vårdgivare. Utan att man faktiskt bör konstatera att man faktiskt också blir av med ansvaret för de personer som pengarna avser. Kan förstå om man tycker sig förlora pengar på kort sikt - men eftersom de privata kan utföra vård för de pengar de får - så borde ju förstås landstinget kunna göra motsvarande besparing. Eller?
 
En galen (?) tupp retar grannar på Bergnäset. Konstater att det glädjande nog är 5-3 till tuppen vad avser grannarna. Tänk att folk reagerar på tuppar och eventuella böneutrop - som måste vara rena barnleken mot glassbilen som skränar hela dagar i mitt bostadsområde.
 
Ja då är tiden liden - jobb och träning idag. Hur jag ska förvalta tiden därutöver är lite oklart - men en överfylld tvättkorg ropar på mig. Ska iaf INTE förslösa natten till någon amerikansk valvaka. Bara för mycket nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback