Pudersnö

 
Fin förvintermorgon - ett tunt, tunt lager pudersnö. Så fint!.
 
Var en fin dag igår också - jobb och träning som vanligt. Sen hann jag med lite tvätt här hemma också. Med TV;n i bakgrunden avverkade jag sen boken "Margot", Undrar vem som haft behov av den? Gillar ju verkligen Margot Wallström - ur en "motståndares" synpunkt vore det en katastrof om hon blev patiledare för sossarna. Men boken gav verkligen inte mycket om politik - annat en och annan råsop mot bland annat Göran Persson. Annars tyckte jag den mest speglade en reseskildring för Bengt Ohlsson - författaren.
 
Erkänner - jag har också följt USA-valet. Bäddade på soffan framför TV:n - fövisso sov jag nog mest hela tiden- men vaknade till när det började dra ihop sig. Tycker förstås att rätt kandidat vann - fast egentligen utan entusiasm - handlade mer om att alternativet vore katastrof.
 
Till dagens glada nyhet utnämner jag NSD:s ettannyhet "Äntligen får han bo med sin älskade fru" - om Valle och Karin Nyström i Boden som tidigare nekades parboende.
 
Glad också över LF:s seger - oroande svag inledning har de ju haft.
 
Blir bara denna kortis idag - sen i starten som vanligt numer. Ett förbättringsområde att ta tag i. Gratulationer dock till Ingegerd och Ingela - namnsdag. Grattis.
 
Och nu blir det förlorarens tal på TV! Sen blir det väl Obamas segertal. För mig blir det jobb - men ingen träning idag. Ska hämta Thomas från flyget efter lunch. Planerar att åka på möte till Älvsbyn ikväll - men känns just nu som om orken inte skulle räcka till. Förhoppninsvis beror det bara på en stressig start.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback