Små guldkorn

2012-11-16, kl. 06.30
 
Efter en "miniarbetsdag" igår - hemma redan kl. 14 - blir det nu tuffa två dagar. Förutom förmiddagsjobb idag - blir det möte ikväll - från 17 till ca 21. Och i morgon har vi förbundsmöte - där sådär 50-talet folkpartister från hela länet träffas. Efter 35 år i partiets tjänst känns det mer som släktträff än jobb - längtar att få umgås med dem en heldag. Men det kommer att ta all min energi.
 
Mycket praktiskt som jag hitta hem idag - så det blir en kortblogg idag - och säkert i morgon också.
 
Tar med mig två guldkorn från dagens tidningar. 101-åriga Anna från Jokkmokk har fått rätt till särskilt boende - en klok förvaltnignsrätt gick på hennes linje. Blir dock bedrövad då jag läser att Jokkmokks socialchef ser möjligheten att överklaga till Regeringsrätten. Gud förbjude honom!
 
Och tuppen på Bergnäset fann nåd hos Miljönämnden - en enig sådan. Den tuppägande familjen skulle fira med god mat på kvälle - hur hönorna firade förtäljde inte vare sig tidningarna eller Nord Nytt. Fast NSD kunde iaf rapportera om ett visst jubel hos hönorna.
 
Gläds förstås också åt trollen som sprack i solen - SD-såpan. Mest avslöjande alla kategorier uttalandet om att ögontjäneri alltid lönar sig.
 
Vädret är fint idag - någon grad kallt. Önskar någon centimeter till med snö. Gratulerar Viveka och Vibeke idag - namnsdag. Särskilt grattis till Vivieka Nordlund som skickat mig reklam för och prover på hälsokost. Ska prova!
 
Ha en bra fredag och planera för en fin helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback