Årsdag

2012-10-25, kl. 09.30
 
Årsdag idag - 3 år sen mor gick bort , kl. 18.00 den 25 oktober 2009. Saknaden är stor varende dag - fortfarande tänker jag "ringa och berätta".
 
Har tänt ett ljus i min ängel här på jobbet idag. Den får lysa till minne av mamma - men också som hopp för en vän som är allvarligt sjuk. Hoppas "mammadagen" kan bli en vändning för hen.
 
Det kanske var ett tecken att ängeln kom på fel plats här - i topp!!
 
Funkade bra med att infinna mig på verkstaden kl. 07.00. Träffade trevlige och duktige folkpartipolitikern Rikard Granström från Älvsbyn som var dit för bilservice. Sen fick jag sällskap i fikarummet av två kalixbor som jag samtalade med - och ni vet med det långsamma tempot känns det som om stressnivån sänktes rejält.
 
Kungfamiljsförlovningen - Madeleine - är väl utan konkurrens dagens stora nyhet. Själv har jag inte ens hunnit titta i kvällstidningarna - men det ska jag göra nu.
 
Grattar också Rolf Byström som fyller 86 år idag - samma som mor hade varit.
 
Och Inga och Ingalill har namnsdag - grattis.
 
Nu jobb och förhoppningsvis träning innan jag drar hem till Berigårn och börjar checka av "ha-med-listan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback