Gott slut..

2012-10-14, kl. 08.00
 
Gott slut på den här nyheten. Tydligen har iaf Kuriren haft någon i tjänst i helgen och inte förlitat sig på "roboten" i Norrköping. Så skönt att de klarade hästen! Undrar bara om såna här räddningar går över skattsedeln eller via föräkringar?
 
Ett gott slut på en intensiv lördag blev det också. Bjöds på god middag hos kusinen - fläskfile med potatis i ugn och en fantastskt god sallad till. Och rödvin! Och gamla minnen - om när och var saker inträffade. Lite minnesträning kan man lugnt säga.
 
Den intesiva lördagen bestod bland annat av att vi inhandlade ljung och var och gjorde fint på gravarna - fem stycken.
 
Inte lika gott slut för Luleå Hockey som föll mot AIK - det i elitserien som jag absolut känner minst för.
 
Inget gott slut för pojkarna i Torsby som lekte med sin epatraktor - ena pojken dog. Och sex personer allvarligt skadade då en taxi kapats under knivhot.
 
Nå nu ska jag se till att det här blir en god söndag - starten får väl anses god även om jag låg kvar i sängen till kl. 7. Ska börja med att installera min nya router. Köra en tvättmaskin. Sen har jag avsatt två timmar för idellet arbete på jobbet. Vi röjer för ny hyresgäst - och jag lämnade något rörigt i fredags. Vill inte förmörka måndagmorgon med det. Trappstädning på jobbet också - det är väl min tur? Och så måhända jag hinner få ut plogpinnarna i eftermiddag. Fast snön verkar inte ha så bråttom hit i år. Har väl inte sett en flinga än?
 
Vem som har namnsdag idag har jag inte koll på - men grattis iaf Och ett sent grattis - födelsedag igår - till bästa grannen Ola Frishammar!
 
En bra söndag till alla mina bästa vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback