Stars for life

2012-09-27, kl. 06.30
 
Vi börjar med en bakåtblick; nöjd med onsdag- Det blev lagomt jobb och sen träning. Kom hem vid 15-tiden och hann sova/vila en timme innan Kulturens Hus och Stars for life - så roligt att se stora salen fyllas till absolut sisa plats - bara knökfullt! Och roligt att jag satte veckan tränings 3:a igår.
 
Det VAR några extra som ringde mig igår - i den mån de berodde på att de trodde jag dött då jag inte skrivit något på bloggen förtäljer inte historien. Men det var bara jag som glömt att publicera. På hemväg igårkväll undrade Kerstin varför jag inte skrivit något på bloggen!!
 
Tidningarna lästa - "normaltidningar" idag. Kuriren fortsätter med "graffitiserien" - idag tvåsidor plus ledaren. Tre sidor igår. NSD toppar med "Svidande förlust" - om kris för Luleå Expo. Fd Luleå Mäss och Kongress. En historielös ordförande påstår att det bara är två gånger man gått med underskott. Själv hävdade jag alltid att Luleåkalaset skulle lägga överskotten - såna fanns - i en egen "regnfond" - i princip bara vädret som styr resultatet. Men istället satsade de pengar på olika spektaktulära saker. Inte för att jag tycker att föreläsningar är spektatulära - men nog är det märkligt att vi har ett kommunalt mässbolag som anordnar föreläsningar - nu senast med Tomas Bodström.
 
Och sossarna fortsätter att dippa ut grejor från sin "affärsplan". Nu ska man satsa 200 miljoner på de 50 sämsta skolorna i landet. Dvs skolor där andelen som har behörighet för gymnasiet är låg. Utan kvalitetssäkring vad jag förstår av nyhetsrapporteringen - de ska få använda pengarna hur det vill. Borde man inte undersöka vad so gåt snett för de här skolorna - så det inte fortsätter att slösa pengar i fel spår?
 
Och idag kommer en del av oss här i Norrbotten att få se den första snön. Dock känns det inte som om det skulle vara här vid kusten - kändes hyfsat varmt. Så Dagmar och Rigmor kan fira sin namnsdag med gröna gräsmattor. Men Erik Ullenhag som besöker Kiruna kanske borde tänka både på långkalsingar och att lämna sandalerna hemma!
 
Idag blir det jobb och träning. Rätt enformigt liv när jag sätter det på pränt - men det händer ju ett och annat mellan raderna också. Idag ska jag tex skjutsa iväg Thomas till flyget - för en vecka i USA. Olika falla ödets lotter - själv hade jag tur och fick vara hemma vid min härd.
 
Hm - höll på önska er en god onsdag - men faktiskt torsdag idag. Ska iaf komm ihåg att publicera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback