Vaksamma grannar

2013-04-02, klockan 06.45 - och Gudmund och Ingemund har namnsdag. Och min absoluta bästis under ungdomsåren fyller år idag - Ann - 64 - jättegrattis!
 
Smög igång med lite jobb igår, Solade någon timme på förmiddagen - och sen blev det jobbet på eftermiddagen. Skönt att strukturera upp lite. Lyssnade till hockeyn - och kom hem lagomt till förlängningen - och fick se favoritlaget Skellefteå vinna över Linköping - i sudden igen - tredje matchen dem emellan som slutade 2-2 vid ordinarie tid.
 
Strulet med vår utebelysning fortsätter - dock avstod jag att pilla igårkväll - fastän den inte tändes. Lite respekt efter stöten jag fick. Dock väcktes jag strax efter 23 av att telefonen ringde - ingen där. Men så pep det till - av att ett meddelande lämnades. Någon granne som observerat att vår belysning blinkade som hade ett larm gott. Har inte kollat än vem det var - han sa nog sitt namn - men jag lyssnade samtidigt som jag rusade och drog ur säkringen - så jag uppfattade inte vem det var. Men tack så mycket i alla fall.
 
Nu har bloggen jäklats med mig igen - allt jag skrivit om dagens tidningar - bara inte finns här. Nåja - det kan vara oskrivet också - mest fisketävlingar och sport.
 
Glad iaf första gången för en nätannons - Kvantum har en med en söt tupp - och beskedet att de numer kommer att öppna redan klockan 7 - morgonstund har guld i mund! Nu kan jag inhandla lunchmat redan på väg till jobbet.
 
Undrar också om det är så grymt att Luleå hockey har match ikväll - samtidigt som vi har telefonsammanträde med länsförbundets styrelse?
 
Summerar en fantastiskt vilsam påsk - kom på att min bil stått still i två dagar - lördag-söndag - då jag inte lämnat gården. Börjar nog komma ned i tempo iaf. Men nu hög tid att göra mig klar för jobbet. Lite extra kul nu att jobba - när jag fått arbetskamrater.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback