Bekännelser

2013-08-18, kl. 07.45 - och börjar mina bekännelser med att bekänna att denna länk är blank och bara till för att texten ska bli svart.
 
Om jag börjar bakifrån så är det bara att bekänna att jag inte varit först uppstigen här i huset . hörde Kerstin från övervåningen strax efter 6 - skyndade upp men minsann rollatorn var ute - hon hade redan hämtat DN,
 
Gårdagen avlöpte i regnets tecken - och som det regnade sen. Bara öste ned. Och stormade.  Men som www.yr.no föruspådde så klarnade det upp vid 18-tiden. 
 
Drog en sväng till Storheden och Rusta. Oj så fint det blivit på den senare - Rusta. Där ska jag gärna handla i framtiden. Billigt har det väl alltid varit - men en otäckt rörig affär. Nu var det ljust, fräscht och ordning och reda på hyllor, korgar och "skepp". Två dörrmattor, hårbekning, duschshampo, tandborstar, pappersnäsdukar, bomullsrondeller, disktrasor, köksvampar för tillhopa 350 kronor. Det kallar jag billigt!
 
Men det jämnade ut sig sen på Maxi - där jag lyckades handla för dryga 600 kronor - fast jag egentligen inte hade något större behov att handla.
 
Ungefär här var det tid för kaffe hos kusinen. Med instruktioner om vad jag ska sköta om medan hon är på semester.
 
Friidrott på TV i horisontellt läge .- såg färdigt höjdhoppsfinalen och spjuttävlingen - trots att svenskarna inte nådde ända fram. 
 
Och så är det bara att bekänna att då var jag så sötsugen att jag klättrade på väggarna. Fanns inte ens ett russin i huset - så det blev en snabbis till affären i G-stad - men hann hem till Bolts återigen fantastiska uppvisning på 200 meter.
 
Bara bekänna också att det känns lite surt att jag inte kom iväg på Musikens Makt i år heller. Men har ingen eller inget att skylla på - får stå mitt kast.
 
Besöken av igelkottarna blir glesare och glesare - och individerna som besökte oss tidigare i sommar lyser helt med sin frånvaro. Ett antal nya kommer sporadiskt - och igårkväll tror jag inte vi hade något besök alls. Stora delar av maten är kvar - inte ens skatorna har gjort sitt sedvanliga rensarbesök på morgonen. Bekänner att en av anledningarna att jag inte kom iväg på musikens makt - var att jag studerade igelkottarnas liv och leverne på internet.
 
 Idag blir det nu att börja med svartaxi med kusinen till Kallax. En sväng förbi jobbet på hemvägen. I eftermiddag blir det fotboll i Alvik. Egentligen hade jag tänkt åka till Arnemark på Öppet Hus med fika hos Anne och Göran med logistiken funkar inte.
 
Ha en bra söndag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback